Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 4
 Görüntüleme 62
 İndirme 16
Mekanize Sanatçı: Bir Birinci Dünya Savaşı Gazisi Olarak Dadacı
2019
Dergi:  
Marmara Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi
Yazar:  
Özet:

Dada akımının en önemli özelliklerinden biri, mantığa ve rasyonaliteye karşıt tavrıdır. Max Ernst, Jean Arp ve Marcel Duchamp gibi Dadacı sanatçıların eserlerine bu tavır, dönemin sanat kurumu ve sanatsal üretimine karşı bir başkaldırı olarak yansır. Bu sanatçılar eserlerinin üretimlerinde uyguladıkları şansa dayalı yöntemler ile sanatçının iradesini ve bireysel tercihlerini bertaraf etmeyi benimseyerek, irrasyonel bir üretim sürecini sahiplenirler. Rastgeleliğe ve endüstriyel dünyanın elemanlarını montajlamaya yönelik bu yöntemler sonucunda Dadacı sanatçıda üretim ve benlik otomatikleşir ve bilincini reddeden makineleşmiş bir sanatçı birey ortaya çıkar. Birinci Dünya Savaşı’nın toplumsal ve psikolojik etkilerini inceleyerek, Dada üzerinden sanata yansıyan bu makineleşme yönelimlerinin sebeplerini tespit etmek mümkündür. Bu makale, Dada’nın üretim pratiklerini, Birinci Dünya Savaşı’nın cephe deneyimi ile eşleştirerek, eser sahibi olarak sanatçının yok oluşunu ve yerine geçen yeni otomatik bireyin nasıl ortaya çıktığını araştıracak ve savaşın etkileri ile olan doğrudan ilişkisini ortaya koyacaktır.

Anahtar Kelimeler:

Mechanized Artist: The Father as a First World War Gasist
2019
Yazar:  
Özet:

One of the important characteristics of the Dada flow is the attitude against logic and rationality. In the works of Dadaci artists such as Max Ernst, Jean Arp and Marcel Duchamp, this attitude reflects as a rebellion against the art institution and art production of the time. These artists possess an irrational production process by adopting the chance-based methods they apply in their works and by eliminating the artist’s will and individual preferences. As a result of these methods aimed at randomity and the assembly of the elements of the industrial world, production and self-automatization in the Dadaci artist and a machine-made artist individual that rejects its consciousness appears. By studying the social and psychological effects of the First World War, it is possible to identify the causes of these mechanization directions that reflect in art through Dada. This article will combine Dada's production practices with the front experience of the First World War, explore the artist's disappearance as the artist's owner and how the replaced new automatic individual emerged, and reveal its direct relationship with the effects of the war.

Anahtar Kelimeler:

0
2019
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Marmara Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 98
Atıf : 326
2023 Impact/Etki : 0.222
Marmara Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi