Bu makale Âmirî ve Gazzâlî’nin irade hürriyeti hakkındaki düşüncelerini konu edinmektedir. Âmirî’nin çok yönlü kişiliği, daha sonraki dönemdeyüksek seviyede Gazzâlî tarafından temsil edilmiştir. Nitekim felsefeci yaklaşımıyla Âmirî, kelamcı yaklaşımıyla Gazzâlî irade hürriyeti konusunda paralel fi kirlere sahiptirler. Konuya Allah-Âlem, Allah-insan ilişkileri açısından bakan düşünürler, insanın fi illeri ve sorumluluklarında iradi fi illerin önemini ve gerekliliğini vurgulamaktadırlar. İkisi de mutlak determinizm ve mutlak hürriyet arasındaki orta yolu benimsemektedirler. Ancak Allah’ın mutlak iradesinin karşısında, düşünceleri Cebriyye’ye kayar gözükse de, insanın ne tam olarak cebr altında, ne de tam olarak hür olduğu noktasında hemfi kirdirler. Dolayısıyla makalenin amacı, her iki düşünürün bu konudaki çıkış yollarını ve konuya bakış açılarını göstermektir
this article is subject to the thoughts of the willness of the nation and gazzâlî, the multi-directional personality of the mirî was represented by the high level of gaszâlî in the next period, with the approach of nitekim philosophyci, they have parallel fi dirt on the political wille, so they emphasize the importance and necessity of iradi fi provinces in human fi provinces and responsibilities, as well as the absolute point of view of the human being, and the absolute point of view of the human being, and the fullness of the human beings, and the absolute view of the human beings
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|