Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 42
 İndirme 2
KADINSI METİNLER, KADININ DEĞİŞİMİ: “MÜREBBİYE / ŞIPSEVDİ / BİLLUR KALP”TE OTOFEMİNEN EĞİLİMLER
2019
Dergi:  
Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Sokağın ortasında bütün seslere kulağını eğmiş bir yazar Hüseyin Rahmi Gürpınar. Duyduğu kurmaca, kurduğu dedikodu, anlattığı ses abarttığı metin olmuş bir yazar. Yetmişe yakın yazılmış eserin arasında seçkin, ideal metinlerin varlığı belki tartışılabilir. Ancak çoklu yazma geleneğinin Ahmet Mithat’tan sonraki temsili olan Hüseyin Rahmi, feminen bir duyarlılıkla bir dönemin değerler dizgesini yazmıştır. Konuşulan ne varsa sokakta, kahvede, yolda, evde onun için sadece yazılmayı bekleyen bir malzemedir. Belki çok katmanlı, derim imler taşıyan bir dil kuramamıştır; ancak yaşadığı dönemin metinsel retrospektifi, görsel, somut değerler bütünüdür. Uzun, uzayan bir zamanın çok renkli, samimi, kısmen keyif verici bir üslup değeridir. Estetik keyifle deneyim arasında duran okur, onunla büyük oranda merak duygusunu ve tatminini yaşamış yazar anlattıklarıyla okuru keyifli bir sürece, süreğenliğe alıştırmıştır. Okurunu bir dizi iletişimsel etkiye maruz bırakan bu okuma biçimi aynı zamanda açık bir yapıtın bütün şeffaflığını da taşımaktadır. Kadına dair zenginliği doğrudan ya da dolaylı olarak taşıyan Hüseyin Rahmi romanları; kadınsı ruhun barındırdığı merak, konuşkanlık, estetik vb. kimlik niyetlerini farklı biçimlerle, biçimlerde beslemektedir. Bir geçiş döneminin değişimlerine tanıklık ederken aslında yeni farkındalıklar uyandırmaktadır. İlk bakışta derinlemesine bir yapılandırma gibi durmamasına rağmen metnin temel zayıflık değeri yazma hızının gerisinde kalan bir düşünme eylemi barındırmasıdır. Yazılanların çoğu dilin phallocentric, yani fallusu bir dil gücü olarak gören kültür değerlerinin toplamı gibidir. Kadınca bir dil kadınsı değişimlere tanıklık etmek adına bir dönem gözetmenliği yaparak sanatsal anlatımı desteklemiştir. Hüseyin Rahmi’nin roman dağarcığında pek çok metin bu temel yapı baz alınarak irdelenebilir. Mürebbiye, Şıpsevdi ve Billur Kalp bu anlamda bir adım önde olan anlatımlardır.

Anahtar Kelimeler:

He is the one who gives righteousness to the wicked, the one who gives righteousness to the wicked, the one who gives righteousness to the wicked.
2019
Yazar:  
Özet:

In the middle of the street, a writer Hussein Rahmi Gürpınar swallowed his ears to all the sounds. The plot he hears, the rumor he creates, the voice he tells, the text he exaggerates. The existence of excellent, ideal texts among seven-written works may be discussed. But Hussein Rahmi, a representative of the multi-writing tradition after Ahmet Mithat, wrote a series of values of a period with a feminin sensitivity. Everything that is spoken in the street, in the coffee, in the road, in the house is a material that is just waiting for it to be written. Per he has not created a language that is multi-layer, and that is not a language that carries words; but the text retrospective of the time in which he lived is the whole of visual, concrete values. It is a colorful, intimate, partially pleasant value of a long, prolonged time. The reader who stands between the aesthetic pleasure and experience, with him a great deal of curiosity and satisfaction experienced by the writer who tells the reader a pleasant process, has used to continuity. This form of reading that exposes the reader to a series of communication effects also carries the full transparency of an open work. Hussein Rahmi's novels that directly or indirectly carry the wealth of a woman; the curiosity, speech, aesthetics, etc. that the female spirit hosts. He feeds his intentions in different forms and forms. While witnessing the changes of a transitional period, it actually awakened new awareness. Although at first glance it doesn’t stop as a deep structure, the basic weakness value of the text is that it contains a thought action that remains behind the writing speed. Most of the written is the sum of the cultural values of the language, phallocentric, that is, the falus, which is seen as a language power. A female language has supported artistic narrative by monitoring a period of time in order to witness changes. In Hussein Rahmi’s novel, many texts can be drawn up based on this basic structure. The heart, the heart, and the heart are a step ahead of this.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Sosyal Bilimler Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Güzel Sanatlar; İlahiyat; Sağlık Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 189
Atıf : 859
2023 Impact/Etki : 0.107
Sosyal Bilimler Dergisi