Sahâbe söz ve uygulamaları mezheplerin hepsinin fıkıh anlayışlarında kaynak değeri taşımakla birlikte Hanefîlerin usûlünde daha özel bir konuma sahip olmuş ve fıkhın kaynakları arasında Kur’ân ve sünnetten sonra yer almıştır. Hanefî fakih ve muhaddis Tahâvî’nin (ö. 321/933), sahâbe söz ve tatbikatına atfettiği önem ise dikkat çekici niteliktedir. Tahâvî’nin bu husustaki yaklaşımlarının tespiti Hanefîlerin usûl ve yaklaşımlarında sahâbe söz ve tatbikatına verilen değerin boyutlarını görmek açısından önem arz etmektedir. Tahâvî, sahâbenin söz ve uygulamalarını hadislerin doğru anlaşılmasında bağlayıcı bir prensip olarak kabul etmiş ve etkin bir biçimde kullanmıştır. Sarhoş edici içecekler ile ilgili hususlar bağlamında ele alınan konuda, sahâbenin kendi rivayetine aykırı söz ve uygulamada bulunamayacağı ilkesi, Tahâvî tarafından konu hakkında nihâî hükme ulaşmada belirleyici bir kriter olarak ele alınmıştır.
The word and practice of the Sahâbe had a more special position in the proceedings of the Hanefîs while carrying the source value in all the philosophical concepts of the philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical philosophical by Hanefî fakih and muhaddis Tahâvi. 321/933), whereas the importance of the word and practice of the Sahabe is notable. In this regard, it is important to see the measures of the measures of the measures of the measures of the measures of the measures of the measures of the measures of the measures of the measures of the measures of the measures of the measures. Thus, the word and practice of the Sahâben were accepted as a binding principle in the correct understanding of the hadiths and used in an effective way. In the context of the issues related to drunk beverages, the principle that the spouse cannot be found in a word and practice contrary to its own righteousness, has been considered by the spouse as a determining criterion in achieving the final judgment on the matter.
Alan : Fen Bilimleri ve Matematik; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|