Bu çalışmada farklı kültürlere sahip olan toplumların etkileşimi ile ortaya çıkan, halkın içinde yaşadığı toplum içinde oluşan değişimler ve bu bağlamda sinemanın değişimi, sinemanın etkileme gücü ile oluşan edebi eserlerin etkileri belirlenmeye çalışılmıştır.1960-1980 Türk sineması Televizyonun yaygınlaşması ile birlikte Yeşilçam filmlerinde yönetmenlerinde bakış açıları değişerek toplumu etkileyen, yoğun duyguları yaşatan edebi eserler sinemaya uyarlanmıştır. Yeşilçam sinemasının tanınmış ve çok etkili olan edebi eserlerin izleyici açısından var olan potansiyeli yakalamak ve özgün konu sıkıntısından kurtulmak için diğer yönetmenler gibi Atıf Yılmaz da bu dönemde Selvi Boylum Al Yazmalım filmi ile birlikte edebi eserlere yönelmiştir. Bu edebi eserde ve sinema filminde ortak olan anlatının, söylemin ‘’emek, sevgi, aşk’’ uygun bir şekilde kullanılmasıdır. Sonuç olarak psikanalitik kuramsal çerçeveye dayandırılarak ve göstergebilimsel yöntemi ele alınıp metinlerarasılık/göstergelerarasılık çerçevesinde Selvi Boylum Al Yazmalım Filminde Aşk’a karşı emeğin olması ve çocuğunda emekten yana tercih yapması buna bağlı olarak da annenin de tercihini yönlendirmesi oldukça önem taşımaktadır. Bu bağlamda Asya’nın İlyas’ı değil de çocuğunun babalığa seçtiği Cemşit’i tercih etmesi ile birlikte seyirciyle sinemanın dili, aşkın dili, emeğin dili konuşturularak aynı coşkuyu yakalamalarına ve filmin bu anlamda seyircinin duygudurumu ile özdeşleşen bir bağ yakalanmasına neden olmuştur.
In this study, the changes arising from the interaction of the societies that have different cultures, the changes that occur within the society in which the people live and in this context the change of the cinema, the influence of the cinema and the influence of the literary works were attempted to determine the effects of the 1960-1980 Turkish cinema Television along with the spread of the Greşilçam films, literary works that influence the society by changing perspectives in the directors, the intense emotions were adapted to the cinema. As well as other directors to capture the potential of literary works that are well-known and very influential in the green cinema and to get rid of the original subject problem, Atıf Yılmaz has also been directed to literary works along with Selvi Boylum Al Writing film in this period. The story that is common in this literary work and in the film is the proper use of the word "make, love, love". As a result, based on the psychoanalytic theoretical framework and addressing the indicative method and in the framework of interconnectivity/gostergetics Selvi Boylum Al Writing in the film is very important that work against love and preference for work in the child, according to which the mother should also direct its preference. In this context, the preference of Asia to Ilyas rather than his child to the fatherhood, with the audience speaking the language of the cinema, the language of love, the language of work, has led them to capture the same enthusiasm and the film has captured a connection that identifies the feeling of the audience in this sense.
Alan : Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|