Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 176
 İndirme 31
 Sesli Dinleme 1
Buhûrîzâde Mustafa Itrî Efendi’nin Segâh Yürüksemâîsi “ Ah Tûti-i Mucize Gûyem” İsimli Eserin Makam, Usûl ve Beste-Güfte Açısından Analizi
2019
Dergi:  
Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışma, esasen Klâsik Türk Mûsikîsi din-dışı formlarında sıklıkla kullanılan “tasavvufî mazmûnlar”ın nasıl bir işleve sahip olduğunu ve anlamdaki etkinliğini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda; Klâsik Türk Mûsikîsi’ninönemli bestekârlarından biri olan Buhûrîzâde Mustafa Itrî Efendi’nin ünlü eseri “Tûti-i Mucize Gûyem” isimli eseri incelemeye alınmıştır. Araştırmada “Betimsel” yöntem kullanılmıştır. Betimsel yöntem kapsamında yer alan “Tarama” (Survey) modelinden yararlanılmıştır. Araştırma konusuna yönelik olarak kullanılan bu teknikler aracılığı ile elde edilen tüm veriler analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın evrenini Buhûrîzâde Mustafa Itrî Efendi’ye ait eserler, örneklemini ise Buhûrîzâde Mustafa Itrî Efendi’nin Segâh Yürüksemâîsi “Tûti-i Mucize Gûyem” isimli eserin Makam, Usûl ve Beste-Güfte Açısından Analizi oluşturmaktadır. Araştırmanın giriş bölümünde; mûsikî-edebiyat-tasavvuf ilişkisine dâir bilgilere yer verilmiştir. Bu bölümü takip eden Yöntem kısmında ise; araştırmanın hangi araştırma modeli ile yürütüldüğü, çalışmanın evren ve örnekleminin nasıl oluşturulduğu ve örneklemin içeriği, verilerin toplanmasında kullanılan veri toplama araçları ve toplanan verilerin nasıl analiz edildiklerine ilişkin yöntem bilgilerine yer verilmiştir. Yöntem kısmından sonraki bölümde; çalışma dâhilinde sıkça karşılaşılacak olan mazmûn ve güftelerdeki tasavvufî unsurlar ile eserin bestekârı hakkında genel bilgiler verilmiştir. Bulgular ve Yorum olarak adlandırılan bölümde ise eser; güfte, makam ve usûl açısından analiz edilmiştir. Çalışmanın son bölümü olan Sonuç bölümünde ise bulgular ve yorum neticesinde elde edilen tespitlere yer verilmiştir.

Anahtar Kelimeler:

Buhûrîzâde Mustafa Itrî Efendi’nin Segâh Yürüksemâîsi “ Ah Tûti-i Mucize Gûyem” İsimli Eserin Makam, Usûl ve Beste-Güfte Açısından Analizi
2019
Yazar:  
Özet:

This study was essentially carried out with the aim of revealing how the "tasavvufî mazmûn" often used in the Classical Turkish Musical non-religious forms has a function and its meaningful effectiveness. In this context; one of the important foods of the Classical Turkish Mussicism, the famous work of the Buddhist Mustafa Itrî Lord, "Tûti-i Mucize Gûyem" was taken to study. In the study, the method was used as a “methode”. It is used by the "Survey" model that is included in the visual method. All data obtained through these techniques used for the subject of the research have been analyzed and interpreted. The universe of the research is made by the works belonging to the Buddhist Mustafa Itrî Lord, and the example of the work is made by the Buddhist Mustafa Itrî Lord’s Segâh Yürüksemâsi “Tûti-i Mucize Gûyem” by Makam, Usûl and Beste-Güfte. In the first section of the study, the knowledge of the association between the Musical-Educative-Tasavvuf was placed. In the Method section following this section, the method information on which research model is carried out, how the universe and sampling of the study are created and the content of the sampling, the data collection tools used in the collection of data and how the data collected are analyzed. In the following section of the method, it is given general information about the elements of the tasavvufî in the mûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmûmû In the words of the Qur’an, the Qur’an and the Qur’an, the Qur’an and the Qur’an, the Qur’an and the Qur’an, the Qur’an and the Qur’an, the Qur’an and the Qur’an, the Qur’an and the Qur’an. In the last part of the study, the results are included in the findings and comments obtained.

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 501
Atıf : 1.033
2023 Impact/Etki : 0.298
Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi