Türk edebiyatının önemli isimlerinden biri olan Yunus Emre, 13. ve 14. yüzyıl Anadolu’sunda yaşamıştır. O, şiirlerinde insan merkezli bir dil kullanmış, insanların birlikte yaşama kültürünü ancak karşılıklı sevgi, saygı ve hoşgörü ile oluşturabileceklerine işaret etmiştir. Bu çalışmada ilk olarak Yunus Emre’nin hayatı, Hadis-Sünnet’e yaklaşımı ele alınacak ardından Divan adlı eserinde kullandığı rivayetlerin tespit ve tahlili yapılacaktır. Böylelikle muteber bir halk ozanı olan Yunus’un Hadis/Sünnet yaklaşımı tespit edilecektir. Makalede üzerinde durulan diğer bir husus, bir tasavvuf erbabı olan Yunus’un hadise yaklaşımında ehl-i tasavvufun hadis kullanım geleneğine uygun hareket edip etmediğidir. Kaynaklarda, onun hadis eğitimi alıp almadığı hakkında herhangi bir bilgi bulunamamıştır. Ancak eserinde yer verdiği bazı rivayetlerde hadis ilmine dair bilgi kırıntıları tespit edilmiştir. Bu çalışmada, Divan’da geçen ve mana olarak bir Hadise işaret eden metinler tespit edilmiş, hadis kaynaklarından onların sıhhat durumları belirlenmiş ve ilgili yerler yorumlanmıştır. Neticede, onun Hadis-Sünnet bilgisini, tekkelerdeki klasik hâl eğitimiyle değil, süreli bir tedrisatla almış olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Yunus Emre, one of the important names of Turkish literature, lived in the 13th and 14th centuries of Anadolu. He used a human-centric language in his poems, pointing out that people can create a culture of living together only with mutual love, respect and tolerance. In this study, first the life of Yunus Emre, the approach to Hadis-Sünnet will be discussed and then the rivers used in the work of Divan will be identified and evaluated. Thus, the approach of the Hadis/Sünnet of Yunus, which is a mutebar people’s ozon, will be identified. The other point that is focused on the article is whether a tasavvuf herbabi, Yunus's approach to the hadith, does not act in accordance with the tradition of using the hadith of the tasavvuf. There was no information in the sources about whether he had had had had had had training. But in some of the works he has found the knowledge of the hadith is broken. In this study, the texts passed in Divan and marked a Hadis as a man, their health status was determined from the hadis sources and the related places were interpreted. Finally, it was concluded that his knowledge of Hadis-Sünnet could not be obtained by classical state training in the texts, but by a period of time.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|