Bu makalede, şov ile performans arasındaki, günümüzde iyice bulanıklaşan alanda sahiciliğiyle bir performans sanatçısı olarak öne çıkan Diamanda Galas’ın, müziğini edebiyat ve performans ile buluştururken politik tavrından da asla ödün vermeyişi üzerinde durulacaktır. Kendisi için “auteur” (yazar) nitelemesini tercih eden, üç buçuk oktavlık soprano Diamanda Galas, sesini kıyımlara uğrayanların, yurtlarından kovulan halkların, işkence görenlerin, ezilen kadınların, fahişelerin, toplumdan dışlanan eşcinsellerin, AIDS hastalarının yanında, onların lehine bir silah gibi kullanıyor; özgürlük kavramına vurgu yaparak bizzat direnişin ve karşı koyuşun sesine dönüşüyor. Blues, gospel, caz, klasik müzik, folk, rembetiko ve rock etkili müziğinde ölüm, hastalık, kötülük, adaletsizlik gibi karanlık temaları daha çok kullanan Galas, Baudelaire, Artaud, Nerval, Pasolini, Genet, Poe, Celan, Adonis, Michaux, Vallejo gibi yazar ve şairlerin metinlerinden de yararlanıyor. Bu makale, günümüz sanatında başkaldırınıngüçlü kadın seslerinden biri olan Diamanda Galas’ın özgünlüğünü ve önemini vurgulamayı amaçlamaktadır
In this article, we will focus on the fact that Diamanda Galas, who stands out as an performing artist with his ownership in the field between the show and performance, is never to give up his political attitude while meeting his music with literature and performance. Three-and-a-half-October soprano Diamanda Galas, who prefers to be a "auteur" for himself, uses his voice as a weapon in their favour, along with the people who are abducted, the people who are expelled from their homes, those who are tortured, the women who are suppressed, the prostitute, the homosexuals who are excluded from society, the AIDS patients; he emphasizes the concept of freedom and turns into the voice of self-resistance and opposition. In blues, gospel, jazz, classical music, folk, rembetiko and rock influential music, the dark topics such as death, disease, evil, injustice are used more and more by writers and poets such as Galas, Baudelaire, Artaud, Nerval, Pasolini, Genet, Poe, Celan, Adonis, Michaux, Vallejo. This article aims to emphasize the originality and importance of Diamanda Galas, one of the rebellious female voices in today's art.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|