Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 45
 İndirme 21
New Social Practices of Audiences: Community Engagement in Filmmaking
2018
Dergi:  
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD)
Yazar:  
Özet:

Cinema has gone through various stages in becoming a locus for collective production throughout its existence. Due to new technologies and changes in users’ social practices, that cinema is the product of the film director is no longer the main conviction about cinema. The opportunity to participate in production processes, thanks to the opportunities provided by new media, has shifted the focus from the director to the audience. This has brought up the opportunity for self-expression across various communities in different parts of the world. This medium is considered to be a new sphere in which various groups have the chance to get involved in the filmmaking process.  In terms of users' engagement with the media of their choice, individuals have gradually achieved more control on the production and marketing processes in film industry. With the concept of “Community Filmmaking,” a burgeoning common practice, means, as communities now have direct or indirect access to mass participation in filmmaking. As a result of the changing economic, social and cultural practices of present day, crowdsourcing has become more widespread and available. This article traces the changing social practices of audiences and new audience patterns due to their involvement in the filmmaking process in terms of digitalization through the term crowdsourcing by focusing on the collaborative process of this method.  In this article, the concepts of connectivity and collectivity will be analyzed by two  specific examples. First case is  “Life in a Day”, a crowdsourced documentary that has been completed by the participation of 80.000 prosumers from 192 nations. The second case is “Transformers Premake,” which is described as a desktop documentary, discusses the changing form and aesthetic in filmmaking in addition to the production method, all of which relate to users' engagement and crowdsourcing. 

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD)

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 420
Atıf : 1.739
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD)