User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 17
 Views 224
 Downloands 32
 Audio Listening 1
Sinemada Temsil Kurmak: Mustang (2015) Filmi Üzerine Bir İnceleme
2019
Journal:  
SineFilozofi
Author:  
Abstract:

1990larla birlikte ortak yapımların artışıyla filmler giderek aynı anda birçok ülkenin ürünü olmaya başlamışlardır. Bugün bu durum yaygın bir uygulama haline gelmişolsa da filmlerde kullanılan temsil stratejileri bakımından tartışılabilecek birçok konuyu da beraberinde getirmektedir.  Türkiye kökenli yönetmen Deniz Gamze Ergüven’in ilk filmi Mustang(2015), Türkiye kırsalında tutucu büyükanneleri ve dayıları ile yaşayan beşkız kardeşin karşılaştığı baskı ve direnişlerini konu edinmiştir. Bir Fransa, Almanya, Türkiye ve Katar ortak yapımı olan Mustang, Fransa’da yakaladığı gişe başarısının yanında dört César’la ödüllendirilmiş Fransa’nın 2015 Oscar adayı olmuştur. Filme getirilen temel eleştiriler arasında gerçeklikten uzak tasvirler, konuya yüzeysel yaklaşım, oryantalizm ve genç bedenlerin teşhiri yer almaktadır.  Filmlerde nelerin, nasıl temsil edildiği, sanat eserinin üreticisine ait yorumlama ile kullanılan klişeler ve ortaya çıkan söylem gibi tartışmalar yıllardır farklı biçimlerde sürmektedir. Bu tartışmalara eserin üretildiği ve temsilini kurmayı amaçladığı dönem, kültür ve toplumsal yapılar da eklendiğinde denklemin bileşenleri artar.  Mustang , kar ş ımıza ele aldı ğ ı konuyu küreselle ş tirmeye çalı ş ırken yerelle ş tiren bunu da ‘kırsaldaki genç kadınların’ temsiline yabancı kalan bir bakı ş la gerçekle ş tiren bir film olarak çıkmaktadır. Çalı ş mada, film özelinde hem sinemanın temsil kurma stratejilerinin ‘nasıl temsillerle’ ‘etnikle ş tirme’ye yol açabilece ğ i hem de ‘kime ait (yerel/küresel) temsiller kuruldu ğ u’ sorularının tartı ş ılması amaçlanmaktadır. 

Keywords:

Sinemada Temsil Kurmak: Mustang (2015) Filmi Üzerine Bir İnceleme
2019
Journal:  
SineFilozofi
Author:  
Abstract:

With the growth of joint productions in the 1990s, films have increasingly become a product of many countries at the same time. Although today this has become a widespread application, it also brings many topics to be discussed in terms of representative strategies used in films.  The first film of the Turkish-born director Deniz Gamze Ergüven, Mustang (2015), focuses on the pressure and resistance of the five-year-old brother who lives with his tutor grandmother and uncle in the Turkish countryside. Mustang, a French, German, Turkish and Qatar co-production, has been awarded four César prizes in addition to its success in France; it has been the 2015 French Oscar candidate. The main criticisms brought to the film include distant images from reality, surface approach to the subject, orientalism, and the diagnosis of young bodies.  Discussions such as what in films, how they are represented, the interpretation of the producer of the artwork and the discourse that arises have been in different forms for years. The period in which the work is produced and intended to be represented, the cultural and social structures are added to these discussions, the components of the equation are increasing.  Mustang, the subject of the snow has been addressed to us globally is a thirren in the local race; this is also a look that remains strange to the representation of the 'young women in the countryside' is a thirren in reality. It is intended to discuss the questions of the film's representation strategies "how representations" can lead to "ethnically" and "who's (local/global) representations established".

2019
Journal:  
SineFilozofi
Author:  
Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles








SineFilozofi

Field :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 333
Cite : 472
2023 Impact : 0.074
SineFilozofi