Mekân, sinemasal eylemin sahnesidir. Her sinemasal imge gibi, mekânın da tarihsel, toplumsal ve kültürel bağları olduğu ve bu bağlar olmaksızın mekânın sinemasal temsilini anlamlandırmanın eksik kalacağı söylenebilir. Çalışmamızın konusunu yer-olmayanlar ve/veya heterotopyalar oluşturmaktadır. Foucault heterotopyaların gerçek mekânda gerçekleştiğini iddia eder. Bu açıdan ele alınırsa Foucault’nun heterotopya (ötekilik mekânı) olarak tanımladığı mekân olan sinemayı, ütopyaya yaklaştırma ya da ondan uzaklaştırma filmin seyirciye sunduğu bu düşünme alanına göre değişebilir. Film hem gerçek mekân ve kişileri hem de kurgusal mekân ve kişilikleri bir araya getirmektedir. Bu bağlamda heterotopyanın yapısını ve heterotopya fikrinin sonunda insanı sürükleyeceği heterotopyalardan doğan sanrısal ütopyayı/distopyayı anlatması kısacası bir heterotopyanın anatomisini keşfe çıkışı açısından Ömer Kavur sinemasına değinilecektir. Şu iki noktanın tartışılması sağlanacaktır: -Gerçek mekânımız ne kadar karmaşık ise, heterotopyalar o kadar düzenli ve mükemmeldir. -Heterotopyalar bir yanılsama mekânı üretirler ve böylelikle, geri kalan gerçek mekânı da bir yanılsama olarak sunarlar.
The scene is the scene of the film. As with every film image, it can be said that the space has historical, social and cultural connections, and without these connections there will be a lack of understanding of the film representation of the space. The subject of our study is non-site and/or heterotopies. Foucault claims that heterotopies occur in the real place. If addressed from this point of view, the cinema, which Foucault defined as the heterotopy, can vary depending on the field of thought that the film offers to the audience, approaching or removing it to the utopia. The film brings together both real spaces and persons as well as fictional spaces and personalities. In this context, the narrative of the structure of the heterotopy and the intellectual utopia/distopia that arises from the heterotopies that the idea of the heterotopy will eventually draw the human being will be referred to the Omer Kavur cinema in terms of the anatomy of a heterotopy. The two points will be discussed: -The more complex our real space, the more regular and perfect the heterotopies are. Heterotopies create a place of misconception and thus present the rest of the real place as a misconception.
Alan : Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|