Bu çalışmada, Ahlat Ağacı (Nuri Bilge Ceylan, 2018) filmi, Spinoza felsefesinde önemli bir yere sahip olan “var-kalma çabası [conatus]” kavramından hareketle analiz edilmiştir. Çalışmanın amacı, Ceylan’ın filmi ile “var-kalma çabası [conatus]” kavramı arasındaki ilişkileri irdelemektir. “Var-kalma çabası [conatus]” kavramını günümüz Türk sinemasının önemli yönetmenlerinden birisi olan Ceylan’ın son filmi üzerinden ele alan bu çalışmada, filmdeki ana karakterlerin taşrada var-kalma çabaları, arzuları, yaşadıkları karşılaşmalar, sevinç ve kederler ile Spinoza felsefisinin temel kavramlarının filmdeki izleri takip edilerek, ele alınıp incelenmekte ve film ile Spinoza felsefesi arasında kurulan bağlantılar ortaya konmuştur.
In this study, the film Ahlat Tree (Nuri Bilge Ceylan, 2018) was dynamically analyzed from the concept of "conatus" which has an important place in Spinoza's philosophy. The aim of the study is to explore the relationships between Ceylan's film and the concept of "conatus". In this study, which deals with the concept of "Var-Being [conatus]" through the latest film of Ceylan, one of the main directors of today's Turkish cinema, the main characters in the film have been traced, discussed and studied, and the links established between the film and the Spinoza philosophy, followed by the efforts, desires, encounters, joy and sadness and the basic concepts of the Spinoza philosophy.
Alan : Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|