Yirminci yüzyıl hem savaşlar dolayısıyla yıkımların hem de sanat alanının geçmişle bağlarını kopardığı yüzyıldır. Dolayısıyla toplumlar ve sanat alanı için yaşanılan bu büyük yıkımlardan sonra, bir yandan hayatı ve sanatı yeniden inşa etme bir yandan da aralarındaki mesafeyi kapatma süreci söz konusudur. Genel hatları ile ele alındığında; tasarım düşüncesinin sağlam bir yer edindiği, sanatçıların daha içsel ve tepkisel bir tutum takındığı, sanat alanında birçok kırılmanın yaşandığı ve sanat algısının değiştiği görülmektedir. Bu çalışmada, Birinci Dünya Savaşından sonra sanat alanında yaşanılan değişim, Duchamp’ ın hazır –nesneleri ve söylemleri üzerinden “sanat olmamak” iddiası, seramik sanatının zanaat –sanat –endüstri üçgeninde geçirdiği süreç ele alınırken, diğer yandan tüm bu akış içerisinde gerek tasarım düşüncesi gerekse sanat algısı açısından bakıldığında, “sanat olmak” ya da “sanat olmamak” noktasında sanat disiplinlerinin genel tutumu ve seramik sanatına bakışın belli kalıplardan kurtulup kurtulamadığı irdelenmektedir.
The twentieth century is the century when both wars and destruction and the art field break their ties with the past. Thus, after these great destruction that has been experienced for the societies and the art field, on the one hand, the process of rebuilding life and art, on the other hand, is the process of closing the distance between them. When dealt with its general lines, it appears that the design thought has taken a solid place, that the artists have a more inner and reactive attitude, that there are many breakdowns in the art field and that the art perception has changed. In this study, the change in the field of art after the First World War, the claim of Duchamp to be "not art" through the prepared subjects and speeches, the process in which the ceramic art passes in the art-art-industrial triangle, while on the other hand, in all this flow, if it is necessary to think about the design or from the point of view of the art perception, the point of "being art" or "not art" is that the general attitude of the art disciplines and the view of the ceramic art cannot be removed from certain patterns.
Alan : Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|