Türkülerin, Batı müziği nota sistemi ile yoğun bir şekilde notaya alınmaya başlanması Cumhuriyetin ilk yıllarına kadar uzanır. Batı müziği nota yazım kurallarının ve Türk müziğinin/yöre müziğinin henüz anlaşılmaya çalışıldığı bu dönemde yapılan çalışmaların, Türk Müziğinin, Batı müziği nota sistemi ile notaya alınması konusunda bazı sorunları da beraberinde getirdiği muhakkaktır. Bu sorunlardan bugün dahi yeni yeni incelenmeye konulan, türküleri sahip oldukları usûllere göre notaya alma konusu, Türk Müziğinin, Türk Yöre Müziğinin ve âsârının anlaşılabilmesi için oldukça önemli bir konudur. Dolayısıyla bu konunun çözüme kavuşturulmasının, Türk Yöre Müziği adına birçok tartışmayı müspet bir biçimde sonuçlandıracağını düşünmek yanlış olmayacaktır. Bu çalışmada, bahsedilen düşüncelerin izdüşümünde, Türk yurdu Kerkük’ün müzikal anlayışınınkarakteristik özelliklerinden olan Curcuna usûlü ile bestelenmiş türkülerinin notaya alınması konusu irdelenecektir.
the fact that the western music of the species is considered intensively with the notea system extends to the first years of the republic, the western music of the noteawrit rules and the turkish music of047yöre music has yet been understood in this period, the work of the turkish music has brought some problems in the fact that the music in the name of the music will be considered to be a very important idea of the fact that the music of the turkish music and the turkish music will not be understood in the name of the fact that the music will be considered music of the turkish music and the turkish music will not be seen in the most important sense of this issue
Field : İlahiyat
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|