User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 1
 Views 76
 Downloands 31
 Audio Listening 1
Teknik Nesneden Estetik Nesneye: Şakir Gökçebağ
2019
Journal:  
Art-e Sanat Dergisi
Author:  
Abstract:

Birçok akım ve teknikten beslenen Şakir Gökçebağ üç boyutlu çalışmalarında endüstri ürünü nesne kullanır. Yerleştirmelerinde nesne-mekân birlikteliği ve mükemmeliyetçi yaklaşımı hep göz önündedir. Eserlerinde metamorfoz ile dönüşen teknik nesne ona bakan gözde görsel bir ahenk yaratır. Çoğunlukla kesme işlemiyle nesnenin biçimine müdahalede bulunur. Böyle bir müdahaleyle tanınırlığını kaybetmeyen ama işlevi önemli ölçüde değiştirilen nesnenin bir daha önceki bağlamına dönmesi oldukça zordur. Hazır nesne teknik nesnenin sanatçı tarafından seçilmiş ve sanat nesnesi olarak atanmış halidir. Yani endüstri ürünü nesnenin sanatta sahip olduğu statünün adı hazır nesnedir. Dolayısıyla önceki kimliğine ek olarak sanat alanında ikinci bir kimlik daha kazanan teknik nesne sanatta transpozisyon ile hazır nesneye dönüşür. Makalede amaç sanatta malzeme olarak kullanılan her endüstri ürünü nesnenin bir hazır nesne olmadığı ya da olamayacağı belirlemeleri üzerinden teknik nesnenin dönüşümünü ele almaktır. Bu nedenle Şakir Gökçebağ’ın teknik nesne kullanımına bu bağlamda dikkat edilmiş, sanatçı ile ilgili literatür araştırması yapılarak eserleri incelenmiştir. 

Keywords:

Teknik Nesneden Estetik Nesneye: Şakir Gökçebağ
2019
Author:  
Abstract:

Found by many currents and techniques, Joker Gökçebağ uses the industrial product object in its three-dimensional work. In their placement, object-space unity and perfectionist approach are always taken into account. The technical object that turns into metamorphosis in his works creates a favourite visual harmony that looks at him. Often it interferes with the shape of the object by cutting process. It is quite difficult for an object that does not lose its recognition with such an intervention but has substantially changed its function to return to the previous context. The prepared object is the state chosen by the artist of the technical object and designated as an art object. The name of the state the object has in the art is the prepared object. Therefore, in addition to its previous identity, the technical object which wins another second identity in the field of art becomes a ready object with transposition in art. The purpose of the article is to address the transformation of the technical object by determining whether or not the object is a ready object of any industrial product used as a material in art. Therefore, the use of the technical object of Joker Gökçebağ was observed in this context, the works were studied by doing literary research related to the artist.

0
2019
Author:  
Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles








Art-e Sanat Dergisi

Field :   Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım

Journal Type :   Ulusal

Metrics
Article : 508
Cite : 1.574
2023 Impact : 0.136
Art-e Sanat Dergisi