Mimar Sinan’ın çıraklarından olup onun ölümüyle birlikte Hassa Mimarlar Ocağı Teşkilatı’nın başına geçen Dâvud Ağa 1588-98 yılları arasında imparatorluğa başmimarlık yapmıştır. Henüz Mimar Sinan’ın sağlığı ve başmimarlığı döneminde inşa edilen Çarşamba Mehmed Ağa Camisi kitâbesine imzasını koyma şansını elde eden Dâvud Ağa’nın Sinan tarafından başarılı bulunup desteklenen mimarlardan olduğu açıktır. Daha sonra Divanyolu Koca Sinan Paşa Külliyesi ve Sinan Paşa Kasrı’nın çeşme üstündeki kitâbesine imzasını koyan Dâvud Ağa Osmanlı mimarlığı ve Sinan ekolünün devamcısı olmakla birlikte kendi üslup anlayışını da inşa ettiği eserlere yansıtmıştır. Sinan’dan edindiği mimari birikime kendine has üslup özelliklerini de ekleyen Dâvud Ağa kendisinden sonraki mimarları da etkilemiştir. Bu çalışmada Dâvud Ağa imzalı eserler her bakımdan incelenerek başmimarın üslubu belirlenmeye çalışılacaktır.
David Ağa, who was the head of the Hassa Architects House Organization with his death, became the head of the empire between 1588 and 98. It is clear that the architect Sinan, who has the opportunity to sign the book of the Wednesday Mehmed Ağa Mosque, which was built during the health and architecture of Sinan, is one of the architects successfully found and supported by Sinan. After Divanyolu Koca Sinan Pasha Kulliyesi and Sinan Pasha Kasrı's signature on the book on the fountain, David Ağa has reflected the Ottoman architecture and the continuation of the Sinan ekol, while he has also built his own understanding of the work. David, who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one. In this work, the works signed by David's Network will be examined in every way and the master's status will be determined.
Field : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|