Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 26
 Görüntüleme 63
 İndirme 24
Bağlama Enstrümanının Öğretim Yöntemleri Kapsamında Yöresel Tavırların Değerlendirilmesi
2014
Dergi:  
Art-e Sanat Dergisi
Yazar:  
Özet:

 It   is   known   that   there   are   various   problems   teaching   the   bağlama   which   is   one   of   the   most  important   instrument   in   traditional   Turkish   folk   music.   These   problems   are   generally   play,  position,  plectrum  stroke  direction  and  nonstandard  teaching  the  bağlama  in  terminology.  There  is  an   attempt   to   maintain   standard   teaching   the   bağlama   in   conservatory   and   the   deparment   of  music  systematically  as  well  as  picking  up  solutions  of  the  problems  and  it  is  argued  that  there  is  a  necessity  of  a  standard  teaching  how  to  play  the  folk  instrument,  the  bağlama  in  surveys  about  that  topic.  In   that   survey   it   was   searched   the   history   and   teaching   of   the   bağlama   and   different   play  techniques  from  region  to  region.  It  was  considered  the  regional  bağlama  playing  styles,  Zeybek,  Ankara,   Konya,   Yozgat,   Teke,   Karşılama   and   Aşıklama   in   terms   of   plectrum   stroke   direction   and  given  an  example  of  position  and  disposition  notes  that  were  played  folk  tune  with  these  playing  styles.  The  results  were  attained  that  there  is  a  particular  play  standard  in  plectrum  stroke  direction  of  the  regional  bağlama  playing  styles  and  because  of  these  features  of  the  regional  bağlama  playing  styles  they  have  the  qualities  that  can  be  solved  a  part  of  standardization  problems  of  teaching  the  bağlama.  

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Art-e Sanat Dergisi
Art-e Sanat Dergisi