Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 31
 İndirme 7
BİR ONTOLOJİK-ESTETİK YAKLAŞIM ÖRNEĞİ: AKATÜNVEL SANAT TOPLULUĞU
2019
Dergi:  
AKRA Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu araştırmanın amacı, 1967 yılından günümüze kadar kendi varlığını koruyan Akatünvel Sanat Topluluğu’nu, sanatçıların felsefi yaklaşımları ve plastik söylemleri yoluyla çözümlemeye çalışmaktır. Araştırmada yöntem olarak ontolojinin varlık katmanlarına eğilen felsefi analiz biçiminden ve estetiğin yaratıcı, izleyici arasında oluşturduğu etkileşim biçimlerinden yararlanılacaktır. Ontoloji- estetik bütünlüğü temelinden hareketle çözümlemelere gidilecek olan bu metinde, yerel ve evrensel anlamda Akatünvel Sanat Topluluğu’nun oluştuğu sanat ortamından hareketle genelden özele bir yaklaşım benimsenmeye ve topluluğun üyelerinin belirgin örnekleri üzerinden yapılacak çözümlemelerle teori-pratik ilişkisi kurulmaya çalışılacaktır. Topluluk, insanı merkez alan ontolojist yaklaşım içerisinde, biçimleme kaygısı duymaksızın bireyselleşen sanata tepkiden hareket ederek özgün bir estetik anlayış̧ ile "insan endeksli öz"e ulaşma çabasındadır. Ürettikleri eserlerde  saf bir söylemi yansıtma çabasında olan sanatçılar, seyirci ile ressam arasında sezinlenebilecek bir dünya yaratmak, insan iradesinin sanatla-insanın evrenle bütünleşmesini sağlamaya yönelmişlerdir. 1967-2019 yılları arasında aktif sanat dünyamızda yer alan topluluk, resmi yoran tüm unsurları bir tarafa bırakarak eserlerinde yalın ve özenli bir ifadeyle  ontolojik  duruşlarını belli etmişlerdir. İnsanın temel ve fiziksel özelliklerini sanat ile birleştiren, sanatın ölümsüzlüğü açısından yaratıcı bir rol almışlardır. Yarattıkları figürlerde kişiliksiz, zaman ve reel ilgilerden soyutlandırdıkları gibi düşünsel bir boyut vererek insan olma bilincini sanatla birleştirmişlerdir. 

Anahtar Kelimeler:

BİR ONTOLOJİK-ESTETİK YAKLAŞIM ÖRNEĞİ: AKATÜNVEL SANAT TOPLULUĞU
2019
Yazar:  
Özet:

The aim of this research is to try to analyze the Akatünvel Art Community, which has preserved its existence from 1967 to the present day, through the artists’ philosophical approaches and plastic speeches. The research method will take advantage of the form of philosophical analysis that tends to the layers of existence of ontology and the forms of interaction created by aesthetics between the creative, the audience. On the basis of Ontology-esthetic integrity, in this text, which will go to motion-to-solutions, in the local and universal sense, the Akatünvel Art Community will try to adopt a general-specific approach by motion from the art environment and establish a theoretical-practical relationship with solutions to be made through the clear examples of members of the community. The community, in an ontologist approach that focuses on man, strives to reach the "human indexed essence" with an original aesthetic understanding by moving from the reaction to the individualist art without any concerns about forming. The artists, who are trying to reflect a pure speech in their works, are aimed at creating a world that can be mixed between the audience and the painter, ensuring the integration of human will with the art-human with the universe. The community in our active art world between the years 1967-2019 has left all the formal elements on the one hand and expressed their ontological attitudes in their works with a simple and careful expression. They have assumed a creative role in terms of the immortality of art, combining the basic and physical characteristics of man with art. In the figures they have created, they have combined the consciousness of being human with art by giving a thought dimension as they are deprived of unpersonal, time and real interests.

2019
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










AKRA Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 264
Atıf : 491
2023 Impact/Etki : 0.064
AKRA Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi