Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 8
LEVEL OF AWARENESS OF E-SPORTS CONCEPT AND ITS EFFECT ON IMAGE OF SPORTS CLUBS IN TURKEY
2019
Dergi:  
Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Digital games have become very common nowadays. Even, Digital Game Design departments are gradually opening up in universities; bachelor’s degree and graduate degree trainings are provided. As a result of the expansion of digital games, a concept called e-Sports was born, then e-Sports teams were established by professional sports clubs and universities; tournaments, leagues have become organized. e-Sports is a sport that is played over computer or game consoles in a virtual environment where players compete with each other. Major clubs in Turkey have e-Sports teams and sports clubs are struggling in the leagues in various categories. Brand image is the sum of thoughts and impressions of the costumer about the brand. In this study, first of all, consumer thoughts regarding the awareness of the concept of e-Sports were tried to be determined; After that, the effects of the e-Sports activities performed by the clubs on the club / brand image were tried to be revealed. In order to obtain the results of the research, 7 hypotheses were developed for consumer attitudes and 5 of them were supported. 7 of the 10 hypotheses underwent regression testing were supported. Based on these findings, it was concluded that the participants had a positive attitude about e-Sports and that the awareness of e-Sports had an effect on the brand / club image.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler












Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi