Milliyetçilik, esas olarak bireysel, demokratik, iradi, laik söylemler minvalinde 1789 Fransız devrimi sonucu ile şekillene gelmiştir. Bu söylemler, Batı tipi milliyetçiliğin temel özelliklerini yansıtmaktadır. Fakat 20. ve 21. yüzyıl milliyetçi hareketlerinin ortaya çıkışı ve gelişim safhaları incelendiğinde bu sürecin değişiklik arz ettiği görülecektir. Bu değişiklik, toplumların ihtiyaçlarına göre, diğer bir deyişle özgüllük kavramının nasıl kazanılacağıyla da ilgili bir durum olarak kabul edilir. Özellikle 20. yüzyıldan sonra milliyetçiliğin laik/secüler söylemini kaybettiği, bu süreçten sonra türdeşleşme, bütünleşme, öteki ile farklılığı ortaya koyan temel argüman olarak kullanıldığı görülmektedir. Aynı zamanda kültürel bir öğe olarak dinsel unsurdan beslenen milliyetçilik anlayışının, toplumları harekete geçirmede daha etkin ve kapsamlı olduğu, şiddeti ahlak ve değerler yönünden meşrulaştırdığı görülmektedir. Bu çalışmada İsrail’in kurulmasına kadar olan dönem içinde Yahudi milliyetçiliğinin gelişimi, 1948 sonrası Yahudilerin yüksek tehdit güvenlik algılamalarında Yahudilerin kutsal kitabı olan Tevrat/Tevriye/Torah’ın etkisinin politik yansımaları ve şiddetin meşrulaştırılmasında, kültürel bir öğe olarak din faktörünün rolü açıklanacaktır. Ayrıca dini temelli oluşan milliyetçiliklerin doğası gereği ortaya çıkan tarihsel hafıza canlandırılması, düşman kavramı ve şiddet eylemlerinin ulus-devlet bütünleşmesi üzerindeki etkileri incelenecektir.
Nationalism, mainly individual, democratic, willful, laic speech, was formed in the minval of the 1789 French revolution. These statements reflect the basic characteristics of Western-type nationalism. But when we look at the emergence and development stages of the nationalist movements of the 20th and 21st centuries, we will see that this process is changing. This change is also considered a situation related to how the concept of self-reliance is achieved according to the needs of societies, in other words. Especially after the twentieth century, nationalism has lost the laic/secular speech, and after this process it has been used as the basic argument to show differences between the diversification, integration, and others. It also appears that the conception of nationalism, which is fed by a religious element as a cultural element, is more effective and comprehensive in bringing communities into action, legalizing violence in terms of morality and values. In this study, the development of Jewish nationality during the period until the establishment of Israel, the political reflections of the influence of the Tevrat/Tevriye/Tora, the sacred book of the Jews, and the role of the religious factor as a cultural element in the perceptions of the high threat of the Jews after 1948. It will also be examined the historical memory revitalization arising from the nature of religious-based nationalisms, the concept of enemy and the effects of violent acts on the nation-state integration.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|