Hadis rivayetlerinin baş tarafında bir sened zinciri vardır ve bu hadis rivayetlerinde vazgeçilmez bir unsurdur. Aynı şekilde siyer rivayetlerinin ekserisinde de sened zinciri yer alır. Ancak isnad uygulaması siyer haberleri için vazgeçilmez bir unsur değildir. Bu noktada metodolojik açıdan hadis ve siyer ilimleri birbirinden ayrılır. Hadis usulcüleri siyer müelliflerini birçok nedenle eleştirirler. Bu eleştirilerin en önemli sebeplerinden biri onların her haber için ayrı bir isnad kullanmamalarıdır. Bu nedenle hadisçiler, onların rivayetlerine karşı mesafeli yaklaşırlar. Dahası, hadisçilerin bir kısmı bu gerekçeyi öne sürerek siyercilerden rivayet nakli yapılamayacağını ifade ederler. Ancak biz, hadisçilerin siyer ilmi ile hadis ilmi arasındaki farkları göz önüne almadan değerlendirme yaptıkları görüşündeyiz. Bu iki ilim dalı arasında benzerlikler kadar farklılıkların da olduğu bir hakikattir. Dolayısıyla bu ilim dallarının kendi dinamikleri içerisinde değerlendirilmesi gerektiği görüşündeyiz. Bu çalışmamız neticesinde hadis ve siyer rivayetlerinin aynı mantık ve yöntemle ele alındığında objektiflikten uzak değerlendirmelere neden olabileceğini gördük. Bu iddiamızı desteklemek amacıyla Medine Sözleşmesi’ni örnek rivayet olarak belirledik.
There is a seed chain on the head of the Hadis rivayets and this is an indispensable element in the Hadis rivayets. Similarly, the seed chain is also located in the seed chain. But the application is not an indispensable element for the siyer news. In this point, the methodology and the scientists divide each other. They are critical of the worshippers for a lot of reasons. One of the most important reasons for these criticisms is that they don’t use a separate signature for each news. Thus, the hosts are closer to their rivals. Moreover, some of the hadiths say that this reason is not possible to transfer the rivers from the shiers. But we see that the hadithists do not consider the differences between the scientists and the hadith scientists. The truth is that between these two branches of science there are similar differences as well. Therefore, we believe that these branches of science should be assessed within their own dynamics. As a result of this study, we have seen that hadiths and siyar righteousness, when treated with the same logic and method, can lead to distant assessments from objectivity. In order to support this claim, we set the Medine Convention as an example of the righteous.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|