Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 22
Understanding single player computer games as experimental systems
2019
Dergi:  
Intexto
Yazar:  
Özet:

Abstract This paper analyzes and theorizes the conditions which allow to understand single player computer game play (SPCGP) as part of a knowledge production practice called experimentation. It therefore draws on Hans-Jörg Rheinberger’s theory of the experimental system. This approach is a useful contribution to the field of computer game hermeneutics as it allows to understand game play as a hermeneutic process as well as describing the hermeneutic game play circle in more detail. The paper argues, that so far experimentation in game studies and game hermeneutics has been equated with standard game play processes. In other words, all game play is experimentation. The examples often mentioned in those cases are, however, mere testing devices according to Rheinberger’s theory. In order to be an experimental system, computer games themselves have to be capable of producing true novelties. This depends, on the one hand, on the level of complexity a given game exhibits and, on the other hand, it depends on the degree of creativity of a given player. Eventually the paper suggests that there are only four different cases in which computer games become true generators of surprises and thus qualify as or participate in experimental systems which I will present and discuss: glitches in games which facilitate so-called exploits in SPCGP, sufficiently complex games with a high degree of emergence, the game production process, and computer games which have historically participated in the advancement of science. Downloads Download data is not yet available. Author Biography Sebastian Möring, University of Potsdam Professor of the Departament for Arts and Media References AARSETH, Espen. Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 1997.

Anahtar Kelimeler:

0
2019
Dergi:  
Intexto
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Intexto

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 791
Intexto