Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 11
 Görüntüleme 49
 İndirme 10
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitsel Oyunlar Hakkında Görüşleri: “En Süratli Ses" Oyunu
2021
Dergi:  
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Yazar:  
Özet:

Yapılan çalışmada fen bilimleri dersi 6. sınıf “Sesin Sürati” konusuna yönelik bir eğitsel oyun geliştirmek ve fen bilimleri öğretmenlerin “En Süratli Ses” isimli geliştirilen bu oyun hakkında görüşleri nelerdir? problemine cevap aramak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel yaklaşımlarından olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın amacına uygun bir şekilde, öğretmenlerin öncelikle tasarlanan oyunu incelemeleri ve bunun uygulanmasına yönelik görüşlerini samimi duygularla sunmaları için çalışma grubunu kolay ulaşılabilir ve gönüllülük esasına göre belirlenen sekizi kadın toplam dokuz fen bilimleri öğretmeni oluşturmuştur. Veriler öğretmenlerle gerçekleştirilen yarı-yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesi NVivo programı yardımıyla kod ve temalar çıkartılarak içerik analizi yapılarak sağlanmıştır. Verilerden, öğretmenlerin “En Süratli Ses” oyununun konuyu somutlaştırdığını, öğretimi kolaylaştırdığını ve varsa kavram yanılgılarını giderilebileceğine yönelik görüşleri tespit edilmiştir. Öğretmenlerin tamamı eğitsel oyunların bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerileri kazandırabileceğini ifade etmişlerdir. Verilere dayalı olarak eğitsel oyunun anlaşılır, konudaki kazanımları karşılayan ve öğrencilerin eğlenerek öğrenebileceği bir oyun olduğu sonucuna varılmıştır. Bu bağlamda geliştirilen “En Süratli Ses” oyununun sesin sürati konusunun öğretiminde kullanılması önerilmiştir.

Anahtar Kelimeler:

Scientific Teachers' Opinions About Educational Games: "The Fastest Sound" Game"="
2021
Yazar:  
Özet:

What are the opinions of the teachers of science on the development of a educational game on the subject of the 6th class of science lesson "Speed Voice" and what are the opinions of the teachers of science on this game developed under the name "The Fastest Voice"? It is intended to seek the answer to the problem. The research has been used by the scientific approaches of quality. In accordance with the purpose of the study, the working group is easily accessible to teachers to present their views on the game studies and their implementation with intimate feelings, and the eight women designated according to the essence of voluntariat formed a total of nine teachers of science. The data was collected through semi-constructed conversations with teachers. Data analysis is provided with the help of the NVivo program by extracting codes and themes by carrying out content analysis. From the data, the teachers have found the views that the "The Fastest Voice" game concrete the subject, facilitates the teaching, and if there is, the conceptual errors can be fixed. All teachers have expressed that educational games can gain cognitive, sensual and psychomotor skills. Based on the data, the educational game has come to the conclusion that it is a game that is understandable, that meets the achievements in the subject and that students can learn by having fun. In this context, the "The Fastest Sound" game developed was recommended to be used in the teaching of the topic of the speed of the sound.

Anahtar Kelimeler:

Opinions Of Science Teachers About Educational Games: "the Fastest Sound" Game
2021
Yazar:  
Özet:

The purpose of this study was to develop an educational game for the “Speed of Sound” topic in 6th grade science lesson and to reveal science teachers’ opinions about the game called “The Fastest Sound”. In this study, phenomenology design, one of the qualitative approaches, was used. In accordance with the purpose of the study, the study group was composed of nine science teachers, eight of whom were female, who were easily accessible and determined on a voluntary basis in order for the teachers to first examine the designed game and present their opinions about its implementation with sincere feelings. The data were collected through semi-structured interviews with teachers. The analysis of the data was provided by content analysis by extracting codes and themes using NVivo. As a result of the analysis, it was determined that the "The Fastest Sound" game concretized the subject, facilitated the teaching, and if any, misconceptions could be eliminated based on teachers’ opinions. All the teachers stated that educational games can provide cognitive, affective, and psychomotor skills. Based on the data, it was concluded that the educational game is understandable, meets the objectives in the subject and that students can learn by having fun. In this context, it has been suggested to use the "The Fastest Sound" game in teaching the speed of sound topic.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler












Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 299
Atıf : 2.699
2023 Impact/Etki : 0.641
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi