Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 22
 Görüntüleme 11
 İndirme 2
Çocukların Oyunlara Göre Empati ve Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi
2015
Dergi:  
Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu  araştırmada  4.sınıf  öğrencilerinin  oynadıkları  oyunlar  ile  empati  ve saldırganlık  düzeyleri incelenmiştir. Araştırmaya İstanbul İli içindeki 12 ilköğretim okuluna devam eden 629 dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veriler Çocuklar İçin Empati Ölçeği (Bryant, 1982), Saldırganlık Ölçeği (Şahin, 2004), araştırmacılar tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu ve Oyun Formu kullanılarak toplanmıştır. Bu çalışma, çocukların oynadıkları oyunlara göre empati ve saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik betimsel (tanımlayıcı/descriptive) araştırma modellerinden olan ilişkisel tarama modeli türünde bir araştırmadır (Karasar, 2006). Araştırmanın sonucunda; empati ve saldırganlık arasında negatif yönde, öğrencilerin evde oynadıkları oyunlar ve açık havada oynadıkları oyunlar ile empati düzeyi arasında pozitif yönde ilişki bulunurken, bilgisayar oyunları ile empati arasındaki ilişkinin anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin açık havada oynadıkları oyunlar ile saldırganlık düzeyi arasında negatif yönde, buna karşın bilgisayarda oynadıkları oyunlar ile saldırganlık düzeyi arasında pozitif yönde, bilgisayarda oynadıkları dövüş ve savaş oyunları, sosyal sitelerdeki oyunlar ile saldırganlık düzeyi arasında pozitif yönde; zeka ve mantık oyunları ile saldırganlık düzeyi arasında negatif yönde anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin bilgisayarda oynadıkları zeka ve mantık oyunları ile empati düzeyi arasında pozitif yönde; dövüş ve savaş oyunları, sosyal sitelerdeki oyunlar ile empati düzeyi arasında negatif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin, evde oynadıkları oyunlar ile saldırganlık düzeyi arasındaki ilişki anlamlı değildir. Ayrıca, bazı oyun türleri ile cinsiyet, anne-baba çalışma durumu, kardeş sayısı gibi değişkenler arasında anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Anahtar Sözcükler: Empati, Saldırganlık, Oyun

Anahtar Kelimeler:

Examination of children’s levels of empathy and aggressiveness according to games
2015
Yazar:  
Özet:

This study examined the levels of empathy and aggression with the games that fourth-class students played. The study included 629 fourth-class students continuing to 12 primary schools in Istanbul. The data in the study were collected using the Child Empathy Scale (Bryant, 1982), the Aggression Scale (Shahin, 2004), the Personal Information Form and the Game Form created by the researchers. This study is a study of a type of relational scan model, which is a visual (identificative/descriptive) research model to determine the relationship between the levels of empathy and aggression based on the games that children play (Karasar, 2006). The study found that there is a positive relationship between empathy and aggression in the negative direction, the games that students play at home and the games they play in the open and the level of empathy, while the relationship between computer games and empathy is not meaningful. The level of aggressiveness between the games they play in the open air and the level of aggressiveness in the negative direction, the level of aggressiveness between the games they play in the computer and the level of aggressiveness in the positive direction, the level of fighting and war games they play in the computer, the level of aggressiveness between the games on social sites and the level of aggressiveness in the negative direction, the level of intelligence and logic games and the level of aggressiveness in the negative direction. Students have found a meaningful relationship in a positive direction between the intelligence and logic games they play on the computer and the level of empathy; the fighting and war games, the games on social sites and the level of empathy. The relationship between the students' games they play at home and the level of aggression is not meaningful. Furthermore, some kinds of game has established meaningful relationships between variables such as gender, parent-working status, brother number. Keywords: Empathy, Aggression, Game

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler




Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi

Alan :   Sağlık Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 400
Atıf : 1.512
2023 Impact/Etki : 0.114
Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi