Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 36
 İndirme 13
FROM ROBO-SAPIENS TO ROBO-LUDENS: RE-THINKING FUTURE LEARNING WITH SMART PERSONAL DIGITAL PLAYMATES
2020
Dergi:  
Turkish Online Journal of Distance Education
Yazar:  
Özet:

This systematic review investigates two foci: identifying the ongoing status of smart personal digital assistants in educational contexts and the possible relationship between smart personal digital assistants and gamification elements. This relationship is expressed in almost two new figurative terms, namely, robo-sapiens and robo-ludens and the present study lays on the foundations of these terms. Therefore, this paper presents a holistic approach for the review and synthesis of the previous literature. The data of the study were gathered based on the findings reported in the related research articles, conference papers, dissertations, book chapters and project reports by focusing on 9 sets of generic keywords. As a part of this study, smart personal digital assistants in learning processes were scanned purposively in the lens of gamification. To this end, a two step inclusion criteria was implemented to review the studies of the research scope. Content analysis was the main method used for data analysis. The research findings revealed the most significant fields for the use of smart personal digital assistants are dominantly e-learning and special education. The research also discusses game-related components in smart personal digital assistant use in edu-centric purposes.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Turkish Online Journal of Distance Education

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.496
Atıf : 3.216
2023 Impact/Etki : 0.356
Turkish Online Journal of Distance Education