Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 11
Azerbaycanlı Kamança Sanatçısı Adalet Vezirov’un Kamança İcracılığı ve Kamança Eğitimine Katkıları
2023
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

Zengin müzik kültürüne sahip Azerbaycan müzik medeniyeti hakkında farklı zamanlarda birçok görkemli isimler kendi eserlerinde, yazılarında halkın müzik medeniyeti ve çalgı aletleri hakkında bilgiler vermiştir. Nizami Gencevi, Nesimi, Getran Tebrizi Azerbaycan’da yaygınlaşmış olan çalgı aletleri hakkında tar, saz, ud, qanun, çeng, kamança ve rübab aletleri hakkında kendi eserlerinde bilgiler vermişlerdir. Tarihi kaynaklarda Azerbaycan’ın birçok bölgesinde 13. ve 14. yüzyıllarda müzik meclislerinin organize edilmesine dair bilgiler vardır.  Azerbaycan müziğinin gelişiminde Aşık ve hanendelik sanatının büyük etkisi olmuştur. Enstrümantal mugamın gelişimi hanendelik sanatının etkisiyle olmuştur. Enstrümantal mugam sanatının gelişimiyle yetenekli tar, kamança, saz, balaban ud, qanun aletlerinden oluşan müzik grupları oluşmaya başlamıştır. Bugün Azerbaycan müzik medeniyetinde yaygın kullanılan kamançanın birçok ecdatları (kıl kopuz, kemenge, rebap vesaire) olmuş, bir zamanlar müşayet (eşlik) çalgı aleti olarak kullanılsa da çalgı aletinin teknik imkanlarının farkına varılması, halk çalgı aletleri için nota sisteminin oluşturulması, diğer çalgı aletleri gibi kamançayı da geliştirmiştir. Bugün kamança çalgı aletinde Azerbaycanlı bestecilerin kamança için besteledikleri orijinal eserlerin yanı sıra, Batı bestecilerinin de eserleri ustalıkla icra edilmektedir. Kamança bugün dört telden oluşan, sesi insan sesine yakın olan, Azerbaycan çalgı aletleri arasında kendine has tınısıyla farkedilmektedir Azerbaycan kamança icracılığın gelişmesinde rolü olan Habil Aliyev ve Adalet Vezirovu`un kamançanın dünyada meşhurlaşmasında emeği büyük olmuş ve onların sayesinde kamançaya olan rağbet çoğalmıştır. Bugün Azerbaycan`da müzik okullarında verilen kamança eğitiminde yalnız halk müziği ve mugamlar değil, Azerbaycan bestecilerinin kamança için eserleri ve bunun yanı sıra batı kaynaklı eserler de kamançada ustalıkla icra edilmektedir.

Anahtar Kelimeler:

Azerbaijani Kamancha Artist Adalet Vezirov's Contribution To Kamancha Performance and Kamancha Education
2023
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

About the musical civilization of Azerbaijan, which has a rich musical culture, many magnificent names at different times gave information about the musical civilization and instruments of the people in their works and writings. Nizami Ganjavi, Nesimi and Getran Tabrizi gave information about the instruments that have become widespread in Azerbaijan, tar, saz, oud, qanun, cheng, kamancha and rubab in their works. Historical sources contain information about the organization of music assemblies in many regions of Azerbaijan in the 13th and 14th centuries. Minstrel and Mugham Singer art had a great influence on the development of Azerbaijani music. The development of instrumental mugam was influenced by the art of the Mugam Singer. With the development of instrumental mugam art, musical groups consisting of talented instruments such as tar, kamancha, saz, balaban, oud and qanun began to form. Although the kamancha, which is widely used in Azerbaijani musical civilization, was once used as an accompaniment instrument, the realization of the technical possibilities of the instrument and the creation of a notation system for folk instruments, developed the kamancha like other instruments. İn addition to the original works composed for the kamancha by Azerbaijani composers, the works of Western composers are performed expertly on the kamancha instrument. Today, kamancha is chosen from other instruments with its unique timbre among Azerbaijani instruments, consisting of four strings, which sound is close to the human voice. Habil Aliyev and Adalet Vezirov, who played a role in the development of the Azerbaijani kamancha performance, had a great effort in making the kamancha famous in the world, and thanks to them, the demand for the kamancha increased. Nowadays, not only folk music and mugams, but also works for kamancha by Azerbaijani composers, as well as of Western origin, are masterfully played in kamancha education given in music schools in Azerbaijan.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Turkish Studies

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 12.054
Atıf : 48.464
Quarter
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
Q1
128/520

Hukuk Temel Alanı
Q1
6/58

İlahiyat Temel Alanı
Q1
5/106

Güzel Sanatlar Temel Alanı
Q1
13/89

Filoloji Temel Alanı
Q1
10/84

Spor Bilimleri Temel Alanı
Q2
11/40

Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Q2
89/239

Turkish Studies