Modern dünyada aleniyetler sosyal ağlar üzerinden yeniden inşa edilmektedir. Sosyal ağların bir çeşit siber kamusallık olduğu söylenebilir. Aleniyetler geleneksel dünyada şekillenmiştir ve modern dünyada kamusallık olarak yeniden üretilmiştir. Modern dönemle birlikte özel ve kamusal alan ayrımı sermayenin tarihsel gelişim süreci içinde dönüşen üretim-tüketim ilişkilerinin bir sonucu olarak görülebilir. Günümüz kapitalizminin kültürel dünyası insanları aleniyete ve dışavuruma özendirmektedir. Aleniyet fetişizminin yaygınlaşması ve çoğalarak genişlemesi iletişim teknolojilerinin sunmuş olduğu araçsal imkânlarla etkisini arttırmaktadır. Geleneksel dünyanın ve modern dünyanın yerleşik düzen kamusallıklarının yerini internet üzerindeki kamusallıklar almaktadır. Sosyal ağlarda aleniyetlerin fetişizminin giderek yaygınlaşması sermaye tarafından da desteklenmektedir. Böylelikle birey kendi tahayyüllerden oluşan gerçek dışılığa, bir fantazmaya dönüşmektedir. Sermaye tarihi içinde yer alan yeniden üretim süreçleri kültürel hayatı belirlemektedir. Kapitalizmin aleniyetleri kışkırtması sonucunda meydana gelen kültürel çıktılardan biri bireyin görünüş biçimini tasarlaması ve sergilemesidir. Bu tasarı ve sergileme biçimleri yeni bir kamusal alan olan sosyal ağlarda gerçekleştirilmektedir. Böylelikle aleniyet biçimleri de dönüşüme uğramaktadır.
In the modern world, universities are rebuilt through social networks. It can be said that social networks are a kind of cyber-community. The universities have been formed in the traditional world and are re-produced as communism in the modern world. The distinction between private and public spaces, along with the modern era, can be seen as a result of the production-consumption relations that are converted into the historic development process of capital. The cultural world of today’s capitalism is encouraging people to alienity and outwardness. The spread and multiplication of fetishism increases its influence with the instrumental possibilities offered by communication technologies. Traditional world and modern world settled order communisms are replaced by communisms on the internet. The increasing spread of fetishism in social networks is also supported by capital. Thus, the individual turns into a real exclusion of his own imaginations, into a fantasy. The re-production processes in the capital history determine the cultural life. One of the cultural outcomes that occurs as a result of capitalism’s provocation of alienations is the design and exhibition of the individual’s appearance. This design and exhibition forms are carried out on social networks that are a new public space. Thus, the forms of alienation are also converted.
Field : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Ulusal
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|