Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 25
 İndirme 6
“İnanılmaz Yolculuk” Eğitsel Oyunu ile Ortaokul Öğrencilerinin Su Döngüsü ile İlgili Bilgi Düzeylerinin Geliştirilmesi
2021
Dergi:  
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışmanın amacı 5, 6, ve 7. sınıfta öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin su döngüsü ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkisinin ve en iyi gelişimin hangi sınıf seviyesinde gerçekleştiğinin incelenmesidir. Çalışmada deneysel araştırma yöntemlerinden tek grup ön test son test basit deneysel tasarım kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini beşinci N:18 , altıncı N:16 ve yedinci N:17 sınıflarda öğrenim gören 51 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 12 açık uçlu sorudan oluşan Su Döngüsü Bilgi Testi kullanılmıştır. Öğrencilerin bilgi düzeylerini geliştirmek amacıyla ProjectWET “İnanılmaz Yolculuk” eğitsel oyunundan yararlanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Çalışmada su döngüsünü anlamada en fazla değişimi beşinci sınıf öğrencilerinin gösterdiği sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin su döngüsü ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesine beşinci sınıf seviyesinden itibaren başlanabileceği ve bunun ders içeriklerine entegre edilecek su döngüsü eğitsel oyunu ile yapılabileceği önerilmiştir

Anahtar Kelimeler:

Improving The Secondary School Students' Knowledge Level About The Water Cycle With The “incredible Journey” Educational Game
2021
Yazar:  
Özet:

The aim of this study is to investigate the effect of educational games on improving 5th, 6th, and 7th grade students’ knowledge about water cycle and to investigate which grade has the best improvement. The present study recruited a pre-experimental one group pre-test/ post-test research design. The sample of the study consists of 51 secondary school students 18 for 5thgrade, 16 for 6th grade and 17 for 7th grade . To collect data, The Water Cycle Knowledge Test including 12 open-ended questions was used. “Incredible Journey” educational game provided from ProjectWET was employed to improve students’ knowledge level. Data were subjected to descriptive analysis. As a result of the study, it was concluded that 5th grade students showed the best change in understanding of water cycle. The development of students' knowledge of water cycle should be started at 5th grade and this may be done by integrating the water cycle educational game into the content of courses

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 161
Atıf : 992
2023 Impact/Etki : 0.531
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi