Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 6
SİLİFKE MÜZESİNDEN BİR ‘CLIPEATA IMAGO
2008
Dergi:  
OLBA
Yazar:  
Özet:

The marble ‘clipeata imago’ which consists of a bust of Dioskur has been purchased by the Silifke museum and its provenance is unknown.It is possible that this ‘clipeata imago’ is a piece of a series with the image of other gods. It might also belong to a tomb. Dioskurs occur in Eastern Rough Cilicia on many tombs with their symbol, the cap.They are present with their caps also on towers and this represents their characteristic as being powerful and having the skill of being good soldiers. There is no marble temple, tomb or civil construction but there are monumental tombs or temples of local limestone in Eastern Rough Cilicia which is familiar to the cult of Dioskur and where this ‘clipeata imago’ might have belonged to. On the pediments of the temple tombs in Demircili, Mezgitkale and Karaböcülü which lay close to Silifke we observe ‘clipeata imago’ - like constructions. Despite these examples it is more convenient that this piece has been brought to Rough Cilicia from another region because there are no close parallels in Rough Cilicia. Stylistically similar examples date to late 2nd and early 3rd century AD: The eye pupil is drilled and the hair is wavy but not yet intensively undercut by the drill. The hair shows the energetic waves seen in the transitional period from the Hadrian/Antonine to the Severan period but the waves are not simple anymore and show the ornamental effects of the Severan period. The full lips remind of the Hadrianic/Antonine 2nd century AD ‘renaissance’ and this can be explained by the idealisation of the bust.Conclusively the Silifke example can be dated to the early 3rd century AD and furthermore because of the ornamental and shematized elements the comparison material from Esquiline, Silahtarağa and Chiragan should be dated not later than the late 3rd century AD

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








OLBA

Dergi Türü :   other

Metrikler
Makale : 17
Atıf : 5
OLBA