Sinema gerçeğin yaratıcı bir şekilde yeniden üretimidir. Sinema, başlangıcından itibaren büyük bir evrim geçirmiş, kendi dilini oluşturmuş ve bir sanat dalı olarak kabul görmüştür. Sinema filmleri pek çok konuda insanlara mesajlar iletmektedir. Birçok toplumsal sorun sinema aracılığıyla ortaya koyulmaktadır. Kitle iletişim araçları, özellikle de televizyon, insanları en çok etkisi altına alan kitle iletişim araçlarından birisidir. Televizyonun insanları uzun vadede etkisi altına aldığı yapılan bilimsel araştırmalar sonucunda ortaya koyulmaktadır. Sinema filmlerinde, televizyonun insanları olumsuz yönde etkilediği birçok kez vurgulanmıştır. Televizyon eleştirisine birçok filminde yer veren yönetmenlerden birisi de Michael Haneke’dir. Bu çalışmada Michael Haneke’nin ilk üç filmi olan Yedinci Kıta, (1989) Benny’nin Videosu, (1992) Tesadüfi Bir Kronolojinin 71 Parçası (1994) (Buzlaşma üçlemesi) televizyon eleştirisi bağlamında incelenmektedir.
The film is a creative re-production of the truth. The cinema has been undergoing a great evolution from the beginning, it has created its own language and has been recognized as a branch of art. Films send messages to people on many topics. A lot of social problems are presented through the cinema. Mass communication means, especially television, are one of the mass communication means that most affects people. Scientific research shows that television has been influenced by people in the long term. In films, it has been emphasized many times that television affects people in a negative direction. One of the directors who took part in television criticism in many films is Michael Haneke. In this study, Michael Haneke’s first three films, The Seventh Continent, (1989) Benny’s Video, (1992) The 71 Parts of a Casual Chronology (1994) (The Closing Triangle) are studied in the context of television criticism.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|