Antik Yunan toplumunun en alt birimini oluşturan ve kapsamlı bir içeriğe sahip olan oikos kavramı en genel ifade ile aile anlamına gelmektedir. Fakat ilk akla gelen aile tanımından oldukça farklı bir yapıya sahiptir. Antik Yunan toplumunda oikos hem ebeveynleri, hem birime dâhil olan kalıtları hem de somut olarak bir evi temsil etmektedir. Yaşam için gerekli olan bütün eylemlerin hayat bulduğu bir kurum olan oikos, sosyo-ekonomik yapısıyla kendi ihtiyacını kendi karşılayan ve dışa bağımlı olmayan bir kurumdur. Bu kurumun işleyişinde ve devamının sağlanışında cinsler arasında yapılan bir ayrım söz konusudur. Söz konusu ayrımda ikinci plana atılan ve en mühim vazifesi oikos’unun devamı için çocuk doğurmak olan kadın, kendi oikos’u üzerinde hiçbir hakka sahip değildir. Günümüzde dahi kadının yerinin sıklıkla “ev” olduğu algısı, ataerkil bir toplum olan Antik Yunan’da tam anlamıyla karşılığını bulmaktaydı ve Yunan kadını bütün yaşamını oikos sınırları içinde geçirmek zorundaydı. Kamusal ve sosyal alandan uzak tutulan Yunan kadınından beklenen tek şey efendisine yani kocasına ve oikos’una karşı sadık olmasıydı. Her bakımdan eksik ve pasif olarak görülen kadının iyi bir şekilde eğitilmesi ise kocasına düşen en önemli vazifeler arasındaydı. Öyle ki bir erkeğin zenginliği onun eşine öğrettikleri ile eş tutulmaktaydı.
The concept of oikos, which constitutes the lower unit of the ancient Greek society and has a comprehensive content, means family in the most general expression. But it has a very different structure from the definition of the family in the first mind. In ancient Greek society, oikos represents both their parents, their inheritance, and a house in a concrete way. Oikos is an institution where all the actions necessary for life find life, an institution with its socio-economic structure that satisfies its own needs and is not externally dependent. This is a difference between the functioning and continuation of the organization. The woman who is put to the second floor in this distinction and has the most important duty to give birth to the continuation of the oikos, has no right on her own oikos. Even today, the perception that the woman’s place is often “home” was literally rewarded in Ancient Greece, a patriot society, and the Greek woman had to spend her entire life within the oikos limits. The only thing that was expected from the Greek woman, which was kept away from the public and social space, was to be loyal to her master, to her husband and to Oikos. The good education of a woman, which was missing and passive in all respects, was one of the most important duties to her husband. The wealth of a man was married to what he taught to his wife.
Field : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|