COVID-19 pandemisi döneminde sinema salonları kapatılmış olup salonlar, hedef kitleleri ile yüz yüze iletişim kurma olanaklarını yitirmiş ve en önemli gelir kaynağını kaybetmiştir. Pandemi döneminde sinema salonlarının, iletişim kurmak için kullandıkları en önemli araçlardan birisi sosyal medya olmuştur. Bu araştırma, “Bağımsız sinema salonlarının faaliyetlerine devam edebilmesi için sosyal medyanın hangi yeni olanakları sağladığını” tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada COVID-19 pandemisi döneminde sinema salonlarının sosyal medyayı nasıl kullandığı, Beyoğlu Sineması ve Twitter örneği üzerinden araştırılmıştır. Beyoğlu Sineması’nın ele alınmasının nedeni Türkiye’de Twitter’da en fazla takipçiye sahip olan bağımsız sinema salonu olmasıdır. Araştırmada Beyoğlu Sineması’nın Twitter hesabında 1 Ocak-31 Aralık 2020 tarihleri arasında paylaştığı 794 tweet ve retweet/alıntılanmış tweet, betimsel analiz yöntemi ve içerik analizi tekniğinden faydalanılarak incelenmiştir. Araştırmada; tweet’lerde tespit edilen konu kodları 26 farklı kategori altında sınıflandırılmıştır. Pandemi döneminde Beyoğlu Sineması’nın Twitter’da paylaştığı mesajlarda büyük bir dönüşüm yaşanmıştır. COVID-19 pandemisi öncesinde film gösterim programının tanıtımı ve bilet satışı amacıyla yapılan sosyal medya kullanımının, COVID-19 pandemisi döneminde izleyici ile olan bağı devam ettirebilmek ve onlardan maddi destek almak amacıyla yapılan sosyal medya kullanımına dönüştüğü tespit edilmiştir. Beyoğlu Sineması’nın pandemi dönemindeki sosyal medya kullanımının, pasif medya izleyiciliğine tezat olarak Jenkins’in ifade ettiği katılımcı kültürün bir örneği olduğu şeklinde okunabilir.
Movie theaters were closed down during the COVID-19 pandemic leaving them with no way of communicating face-to-face with their target audiences and, more importantly, they lost an important source of revenue. Social media became one of the most important tools used by movie theaters to communicate with their target audiences during the pandemic. In this regard, this study seeks answers to the research problem: “Does social media provide new opportunities for independent movie theaters to continue their activities?” Accordingly, this article analyzes how movie theaters used social media during the COVID-19 pandemic, through the example of Beyoğlu Movie Theater’s use of Twitter. Beyoğlu Movie Theater was sampled since it is an independent movie theater, which has the largest number of followers on Twitter in Turkey. In terms of methodology, this article employs a descriptive analysis and a content analysis to examine 794 tweets and retweets shared by Beyoğlu Movie Theater between January 1, 2020 and December 31, 2020. The topic codes identified in the Tweets have been classified under 26 different categories. As an outcome, it was revealed that the tweets by Beyoğlu Movie Theater underwent a major transformation. The use of social media evolved from promoting movie showtimes and selling tickets before the pandemic into a form that focuses on maintaining the connection with audiences and asking them for material support during the pandemic. Finally, this article concludes that Beyoğlu Movie Theater’s use of social media during the pandemic can be read as an example of participatory culture expressed by Jenkins, in contrast to passive media audience.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|