Müziğin sözselliği denilince sesselliğinin dışında kalan söze dayalı metinsel özelliğine (anlamlı dizge, göstergeler dizgesi) vurgu yapılmaktadır. Müziğin metinselliği de ilk olarak müziğin, edebiyat ile olan ilişkisini akla getirmektedir. Ancak müziğin metinselliği ise sadece edebiyatla değil başka sanat biçimleriyle de ilişki hâlindedir. Hatta hayatın içinden, gündelik yaşam alıntıları da bu metinselliğin içinde barınmaktadır. Yazılan/metinselleşen şarkı sözleri çeşitli yöntemlerle incelendiğinde belli bir kültürel arka plan içinde oluşturuldukları, bu noktada da başta edebiyat olmak üzere pek çok sanat biçiminden ve başka alanlardan beslenildiği görülecektir. Müziğin vazgeçilmez ögelerinden olan ve birer metin özelliği taşıyan şarkı sözlerinin edebiyatla olan ilişkisine bu açılardan bakılınca bu şarkı sözlerinin birer metinlerarasılık kuramı çerçevesinde okunması ve anlamlandırılması gerekmektedir. Aynı zamanda şarkı sözlerinin diğer sanat biçimleriyle olan kültürel alışverişi de göstergelerarasılık bakışıyla irdelenmeye muhtaçtır. Bu amaçlar doğrultusunda makalede Türkiye’de 2007-2017 yılları arasında popüler müzik alanında farklı müzik mecralarından temin edinilen en çok dinlenen, satın alınan, indirilen 400 pop müzik şarkısından hareketle metinlerarasılık, göstergelerarasılık ve müziklerarasılık bir inceleme yapılmıştır.
When the vocality of the music is called, it is emphasized that the vocal characteristic of the vocality which remains outside of its silence (significant dizge, indicator dizge) is emphasized. The textuality of music also first makes sense of the relationship of music with literature. But the textuality of music is not only related to literature, but also to other forms of art. Even in the life, the daily life quotes are in this text. When written/methylated songs are studied in various ways, they are created within a certain cultural background, and at this point they are fed from many art forms and other fields, including literature. In view of the relationship between the songs with literature, which are one of the essential objects of music and one of the characteristics of the text, these songs must be read and understood in the framework of the theory of intertext. At the same time, the cultural exchange of songs with other forms of art is also needed to be reflected in the interindicative perspective. In accordance with these purposes, the article in Turkey between 2007-2017 years of popular music in the different music fields obtained the most relaxed, purchased, downloaded 400 pop music songs with the movement of text intersection, intersection and intersection of music.
Alan : Filoloji
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|