Aristoteles’te tekhne olarak sanat, sanatçıyı yapıtı ile buluşturan, ona o işi yapmasında rehberlik eden bir yaratma etkinliği ve gerçekliğin bir taklidi (mimessis) olarak tezahür etmektedir. Bu bağlamda sanatçı doğa unsurlarını, insan ilişkilerini, hem olanı hem de gerçeklikten uzaklaşmaksızın olabilir olanı eserlerinde canlandıran bir yapı ustası olmaktadır. Bu durumda Aristoteles için sanat, sanatçının gördüğü nesneyi salt taklit etmesi değil, gerçekliğin yeniden yorumlanması veya var olanın, sanatçının kendi duygu ve düşünceleri çerçevesinde farklı bir biçimde yeniden dönüştürülmesidir ve bu yönüyle sanat, insana özgü bir etkinliktir. O halde bu etkinlik, hayali bir gerçekliği mi sunmaktadır? Sanatı sadece gerçekliğin basit bir kopyası ve insanları gerçek hayattan uzaklaştıran bir yanılsama olarak gören, kendisinden önceki anlayışın aksine Aristoteles için sanat, insanlara hayali gerçekliği sunan ve böylece onları gerçeklikten uzaklaştıran değil, bilakis, bir sanatçının düşüncesinde anlam bulan hayatın kendisini, bütün çıplaklığı ile gözler önüne sermedir. Dolayısıyla bu çalışmadaki temel amacımız düşünce, gerçeklik, bilgi ilişkisi açısından Aristoteles’te sanatın neliğini ve onun sanat anlayışının epistemik değerini ayrıntılı bir şekilde ortaya koymaktır.
In Aristotle, art as a technique manifests itself as an activity of creation and a simulation of reality (mimessis) that encounters the artist with his creation, which guides him in doing that work. In this context, the artist becomes a master of the structure, which is a master of the elements of nature, the human relationships, and the things that can be without distinction from reality. In this case, for Aristotle, art is not the merely imitation of the object that the artist sees, but the reinterpretation of reality or the re-reformation of the existing in a different way within the framework of the artist’s own feelings and thoughts, and in this regard art is a human-specific activity. Does this show a imaginary reality? Art for Aristotle, who sees art as a simple copy of reality and a misconception that distracts people from the real life, unlike its previous understanding, does not present the imaginary reality to the people and thus distracts them from reality, but instead, the life itself, which is meaningful in the artist's mind, is all naked. Therefore, our main objective in this study is to detail in Aristotle the importance of art and the epistemic value of its art understanding in terms of the relationship between thought, reality, and knowledge.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|