Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 8
 İndirme 1
‘That’s One of Mine’
2020
Dergi:  
Exchanges: The Interdisciplinary Research Journal
Yazar:  
Özet:

Abstract In televisual representations of William Shakespeare’s life which blend biographical fact with fictionalised fantasy, contemporary writers often utilise the trope of the playwright colliding with characters and scenes recognisable from plays which he has yet to create and, consequently, finding inspiration. Others construct a reciprocal loop of influence, whereby Shakespeare is shown to have written or been informed by works that did not exist during his lifetime and which his plays themselves instigated. It has become fashionable in the metamodern era to depict these forms of metaphorical cannibalism in a parodic manner which oscillates between sarcastic rejection of Bardolatry and sincere appreciation for Shakespeare’s ‘genius’. Gareth Roberts satirised the notion of Shakespeare’s originality in Doctor Who episode The Shakespeare Code (2007), through the depiction of the playwright being fed and consuming his own works and specific references. In 2016, the 400th anniversary year of Shakespeare’s death, a number of commemorative BBC programmes also exhibited cannibalistic features, including the reverent (The Hollow Crown), the irreverent (Cunk on Shakespeare), and those which combined both registers (Upstart Crow). I will explore how these writers construct their portrayals of Shakespeare and, by interlacing fact and fiction, what portrait of the playwright these cannibalistic representations produce.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler












Exchanges: The Interdisciplinary Research Journal

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 225
Atıf : 118
Exchanges: The Interdisciplinary Research Journal