Kur’an-ı Kerim’i sağlıklı bir şekilde anlama hususunda bağlam son derece önemli bir etkendir. Bağlam olgusu; iç ve dış bağlam olmak üzere iki kısımda değerlendirilebilir. İç bağlamı âyet, pasaj, sure ve konu bağlamı şeklinde; dış bağlamı ise âyetlerin iniş yeri, zamanı, zemini, ayetlerin iniş nedeni gibi hususlar kapsamında değerlendirmek mümkündür. İç bağlam unsurlarından âyet, pasaj ve sure bağlamının tevkîfî olduğu, ehlince bilinen bir gerçektir. Bundan hareketle, peş peşe gelen âyetlerin birbiriyle bağlantısı veya alakası olmayıp rastgele bir diziliş içerisinde olduğunu söylemek, ilmi gerçeklere aykırı olduğu gibi; bu fikrin halis bir niyet içerdiği de düşünülemez. Bu çalışmamızda Kur’an’da ru’yetullah konusunu bağlam esaslı inceleyeceğiz. Bağlam (siyak-sibak) esas alınarak ru’yetullah mevzusu incelendiğinde; ru’yetullahın dünyada olmadığı, ancak âhirette gerçekleşeceği anlaşılacaktır. Zira ru’yetullahın olmadığını ifade eden âyetler incelendiğinde, bu âyetlerin siyak ve sibakında (öncesinde ve sonrasında) dünya hayatından bahsedildiği; ru’yetullahın olduğunu ifade eden âyetler incelendiğinde ise, bu âyetlerin siyak ve sibakında âhiret hayatından bahsedildiği açık ve net bir şekilde görülecektir. Ru’yetullah (Allah’ın müminler tarafından görülmesi) meselesi îtikadî mezheplerin ihtilaf ettikleri konulardandır. Ehl-i sünnet, ru’yetullahın ancak ahirette gerçekleşeceğini akli ve nakli delillere dayanarak ispat etmeye çalışırken; Mu‘tezile gibi bazı îtikadî mezhepler bunun her iki dünyada da mümkün olmadığını savunmuşlardır.
The understanding of the Qur’an in a healthy way is a very important factor. The context can be assessed in two parts: internal and external. It is the meaning of the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, and the Qur’an. The truth is the truth, the truth is the truth, the truth is the truth, the truth is the truth, the truth is the truth. Through this, it is not possible to say that the following verses are not connected or related to each other and are in a random sequence, as the knowledge is contrary to the facts; it is not possible to think that this idea contains a real intention. We will be able to do this in the Qur’an and we will be able to do this in the Qur’an. And when it comes to the truth, it is clear that the truth is not in the world, but in the future. When the signs that say that it is not the Qur’an are examined, when the signs that say that it is not the Qur’an, when the signs that say that it is the Qur’an, when the signs that say it is the Qur’an, when the signs that say it is the Qur’an, when the signs that say it is the Qur’an, when the signs that say it is the Qur’an, when the signs that say it is the Qur’an, when the signs that say it is the Qur’an, when the signs that say it is the Qur’an, when the signs that say it is the Qur’an, when the signs that say it is the Qur’an, when the signs that say it is the Qur’an, when the signs that say it is the Qur’an, when the signs that say it is the Qur’an, when the signs that say it is the Qur’an, when the signs that say it is the Qur’an. The question of the righteous is the question of which the religious disciples are disputed. The Ehl-i Sünnet, while trying to prove that the Ruth will only happen in the Hereafter on the basis of intellectual and transmitted evidence, some of the religious disciples such as Mu'tezile have claimed that this is not possible in both worlds.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|