User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 1
 Views 104
 Downloands 40
Üstün Yetenekeli Öğrencilerin Oyun Tasarımı ve Kodlama Eğitimi Programları Hakkında Görüşleri
2020
Journal:  
Turkish Studies Information Technologies and Applied Sciences
Author:  
Abstract:

Üstün yetenekli öğrenciler için çağın gereksinimi olan eğitimler verilirken onların ilgi ve ihtiyaçlarının göz önünde bulunması gerektiği düşünülmektedir. Günümüzde eğitim ve öğretim programları oluşturulurken 21. Yüzyıl becerileri temel alınmakta ve eğitim ve öğretim bu açıdan şekillenmektedir. Analitik düşünme, yaratıcılık ve problem çözme becerileri eğitim içerisinde kazandırılması hedeflenen özelliklerden bazılarıdır. Hedeflenen özelliklere ulaşılmasında oyun tasarımı ve kodlama eğitimi dersleri büyük önem taşımakta ve üstün yetenekli öğrencilerin bu hedeflere ulaşması daha kolay olduğu düşünülmektedir. Peki üstün yetenekli öğrencilerin oyun tasarımı ve kodlama eğitiminde kullanılan programlar hakkında görüşleri nelerdir? Yapılan çalışma ile üstün yetenekli öğrencilerin oyun tasarımı ve kodlama eğitimi derslerinde en sık kullanılan scratch ve kodu game lab programları hakkında görüşleri öğrenilmeye çalışılmıştır. Yapılan çalışmaya Bursa ilinde,10 yaşında üstün yetenekliliği raporla belirlenmiş 20 öğrenci ile çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler, öğrencilerin her biri ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilirken tümevarımsal yöntem kullanılmıştırtır. İki farklı araştırmacı tarafından kodlamalar yapılarak güvenirliği için cohen’in kappa sayısı 0,87 bulunmuştur ve temaların güvenirliği için veri üçgenlemesi yapılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin üç boyutlu programları tercih ettikleri, türkçe dil desteğinden çok memnun oldukları ve program içerisine dışarıdan nesne ve arkaplan eklemeyi istedikleri belirlenmiştir. Kodlama bölümünün görsel nesnelerle desteklenilmesi gerektiğini ve güncellemelerin daha fazla yapılmasının öğrencilerin beklentileri olduğu belirlenmiştir.

Keywords:

Opinions of Excellence Talented Students on Game Design and Coding Training Programs
2020
Author:  
Abstract:

It is believed that high-talent students should be given education that is the age's need while taking into account their interests and needs. Currently there are 21 educational and educational programmes. The skills of the century are based and education and teaching are formed in this regard. Analytical thinking, creativity and problem-solving skills are some of the characteristics aimed at acquiring in education. In achieving the targeted features, game design and coding training courses are of great importance, and it is believed that superior talented students are easier to these goals. So what are the views of top-talent students about the programs used in the game design and coding training? The study was done to learn the views of superior talented students on the scratch and code game lab programs most commonly used in the game design and coding training courses. The study was carried out in the province of Bursa, with 20 students identified by the top talent report at 10 years of age. The research method was used in the study. The data was obtained by a semi-configured interview with each of the students. The obtained data was used by the tube-setting method while analyzed by content analysis. Two different researchers encoded the number of cohen's caps for reliability and the data triangle for the reliability of the topics was found 0.87. The study finds that students prefer three-dimensional programs, are very pleased with the support of the Turkish language and want to add objects and backgrounds from outside to the program. It has been determined that the coding department should be supported by visual objects and that more updates are the expectations of students.

Keywords:

Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles




Turkish Studies Information Technologies and Applied Sciences

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 70
Cite : 41
Turkish Studies Information Technologies and Applied Sciences