İslam felsefesi kurucusu Fârâbî, siyaset felsefesi merkezli büyük bir felsefi sistem kurmuştur. Bu sistem içinde “erdemli toplum” düşüncesi merkezde yer alır ve bir ideal olarak filozofun tüm düşüncesi ile özdeşleşir. Erdemli toplum teorisi, ….. düşüncelerini temel alır. Bu teori içinde, toplumun gayesi ve genel yapısı ile uyuşmayan kimi kişi ya da zümreleri Farabi “nevâbit” olarak isimlendirmiş, her bir zümreyi tanımlamış bir tasnif yapmıştır. Bu zümrelerin, temel özellikleri, erdemli toplum ile ilişkileri, bu zümrelerle ilgili neler yapılacağı bu çalışmada ele alınacak, söz konusu zümreleri, erdemli toplum içinde yaşayan bir tür muhalifler olarak değerlendirmenin imkânı tartışılacaktır. Bu sayede, Farabi’nin toplum tasarımının esas aldığı hususlar belirginleştirilecek ve filozofun erdemli toplum teorisinde muhalefet olgusunun bir boyutuna işaret edilecektir.
The founder of Islamic philosophy, Farabi, established a large philosophical system centered on political philosophy. Within this system, the thought of the "dependent society" is in the center and is ideally identified with the whole thought of the philosopher. The dignity of society is based on their thoughts. In this theory, some people or gems that are not in accordance with the purpose and general structure of society, Farabi has called them "nevabites" and has made a designation that defines each gems. The basic characteristics of these gems, their relationships with the noble society, what to be done with these gems will be discussed in this study, the possibility of assessing those gems as a kind of opponents living in the noble society will be discussed. Thus, the aspects on which Farabi’s social design is based will be highlighted and a dimension of the opposition phenomenon will be pointed out in the philosopher’s decent social theory.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|