Kur’ân’ın rey ile tefsirine yönelik olumsuz yaklaşım, geçmişten beri çeşitli mahfillerde kendisine yer bulmuş bir eğilimdir. Zamanla Kur’ân’ın tefsirine de olumsuz yaklaşma-ya kadar uzanan bu tepkisel yaklaşım, insanların din hakkındaki bilgisini sadece nakil-de bulunmaya, davranışlarını ise taklit yapmakla sınırlandırma yoluna gitmiştir. Din hakkında böyle bir yaklaşımın meşru bir zemine oturtulabilmesi için söz konusu yaklaşım, kendisine sahabenin Kur’ân ile olan ilişkisini hedef almıştır. Buna göre sahabe Kur’ân’ı asla rey ile tefsir etmemiştir. Sahabenin yaptığı sadece Hz. Peygamber’den işittikleri veya yapıp ettiklerinden gördüklerini nakletmekten ibaret olmuştur. Onlar Kur’ân hakkında rey ile tefsire başvurmamışlar, hatta tefsir bile yapmamışlardır. Zira sahabe Hz. Peygamber’den nakledilen rivayetler gereği, bunu günah kabul eder, Kur’ân hakkında görüş beyan etmezlerdi. Yaptıkları sadece Hz. Peygamber’den nakil-de bulunmak olmuştur. Buna göre bütün Müslümanların da Kur’ân ile olan ilişkilerinin nakil ve taklitten ibaret olması gerekir.
The negative approach to the king and the interpretation of the Qur’an is a tendency that has found its place in various mahfils since the past. This reactive approach, which extends to the negative approach to the interpretation of the Qur’an over time, has gone to the way of limiting people’s knowledge of religion to only transfer and their behavior to imitating. This approach to the religion to be placed on a legitimate ground is aimed at the relationship of the Sahaben with the Qur’an. He has never had the Qur’an with the king. It is the only thing the owner has done. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) heard or saw what they did. They did not seek the Qur’an with the king, nor did they even interpret it. by Zira Sahabe Hz. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said that he did not know what the Qur’an was revealed. They only do Hz. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) was a Prophet. All the Muslims must have their relationship with the Qur’an as a translation and imitation.
Field : İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Ulusal
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|