Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 3
 Görüntüleme 24
 İndirme 3
Robert Rauschenberg’in Kombine Serisi’nde (1954-1964) Buluntu Nesnelerin Dönüşümü
2021
Dergi:  
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra endüstriyel, teknolojik gelişmeler ve üretim hız kazanarak; özellikle 1950 ve 1960 sonrası Amerikan toplumunda köklü değişimlerin yaşanmasına sebebiyet vermiştir. Toplumsal ve kültürel dinamiklerin dönüşümü sosyolojik açıdan Amerika’daki sanat alanındaki üretimleri de etkilemiştir. Kitle iletişim araçları ile, kültür endüstrisinin ve popüler kültürün iyiden iyiye toplumsal yaşamda varlık göstermiş olduğu, Modernizm’in etkilerinin de azaldığı bir dönemde, sanatçıların üretimlerindeki konu, malzeme ve teknikler de bu gelişmelerin paralelinde kavramsal bir evrimleşmeye doğru gitmiştir. O dönemin genç sanatçılarından olan Robert Rauschenberg’de Kombine Serisi’ndeki çalışmalarında, endüstriyel ve buluntu nesneleri kullanarak, kendine özgü yeni teknik ve üslup anlayışı geliştirmiştir. Bu doğrultuda sanatçı, savaş sonrası Amerikan sanatının da önemli bir temsilcisi haline gelmiştir. Sanatçı, içinde deneysellik barındıran Kombine Serisi’ndeki üretimlerinde nesne ve malzeme konusunda herhangi bir kısıtlama olmaksızın geleneksel boya anlayışıyla iki boyutun olanaklarını da aşan farklı uygulamalarda bulunmuştur. Çalışmanın amacı, sanatçının 1954-1964 yılları arasında ortaya koyduğu Kombine Serisi’ndeki üretimlerinde sosyolojik argümanlar temelinde nesnenin sanatsal bir formda kullanımına ilişkin bilgi sunabilmek, dönemin sanat anlayışını kavrayabilmek, farklı malzeme ve tekniklerin bir aradalığını ortaya koyabilmek ve sanatçının sanatsal tavrını irdelemektir. Dolayısıyla, sanatçının Amerikan toplumunun içinde bulunduğu siyasi, sosyal ve kültürel vb. gelişmelerinden etkilenerek ve esinlenerek ortaya koyduğu çalışmalarını incelemeye geçmeden evvel; öncelikli olarak bu dönemde R. Rauschenberg’in sanatsal üretimleri ve sanat hareketlerini etkileyen toplumsal dönüşümler kısaca ele alınmıştır. Bu çalışmada, Amerikalı sanatçı Robert Rauschenberg’in 1954 ve 1964 yılları arasındaki Kombine Serisi’ndeki üretimlerine ilişkin başlıca yapıtlarından olan dört yapıtı (Yatak (Bed), Rebus, Canyon, Monogram) incelenmiş ve araştırma bu kapsamda sınırlandırılmıştır. Bu yapıtlar üzerinden sanatçının sanat dışı nesneleri, sanat formuna dönüştürmesi ele alınmıştır. Bu araştırma metni için, yerli ve yabancı basılı ve online kaynaklardan yararlanılmış ve araştırmanın yönteminde literatür taraması kullanılmıştır. 

Anahtar Kelimeler:

Robert Rauschenberg's Combined Series (1954-1964)
2021
Yazar:  
Özet:

After the Second World War, industrial, technological developments and production has gained rapidity, in the 1950s and 1960s, causing radical changes in the American society. The transformation of social and cultural dynamics has also sociologically influenced the production in the field of art in America. With the means of mass communication, in a period in which the cultural industry and popular culture have existed in the social life from good to good, and in which the influences of modernism have decreased, the subject, material and techniques in the artists’ production have also gone towards a conceptual evolution in parallel with these developments. Robert Rauschenberg, one of the young artists of that time, in his work in the Combined Series, using industrial and buluntu objects, developed a unique new technique and style understanding. In this direction, the artist has also become an important representative of post-war American art. The artist has found different applications in his production of the Combined Series, which contains experimentality, without any restrictions on objects and materials with the traditional understanding of paint, which also exceeds the possibilities of two dimensions. The objective of the study is to be able to provide information on the use of the object in an artistic form on the basis of sociological arguments in the productions of the Combined Series, which the artist has presented between 1954-1964, to understand the art of the time, to reveal a range of different materials and techniques, and to evaluate the artistic attitude of the artist. Therefore, the political, social and cultural etc. in which the artist is within the American society. Before the study of his work was influenced and inspired by his developments, the social transformations that influenced R. Rauschenberg’s artistic productions and art movements were first and foremost discussed. In this study, the four main works related to the American artist Robert Rauschenberg's production in the Combined Series between 1954 and 1964 were studied (Bed, Rebus, Canyon, Monogram) and the research was limited to this scope. Through these works, the artist’s non-artistic objects are converted into art forms. For this research text, domestic and foreign printed and online resources have been used and literary scan in the method of research has been used.

Anahtar Kelimeler:

The Transformation Of Found Object In Robert Rauschenberg’s Combine Series (1954-1964).
2021
Yazar:  
Özet:

After the Second World War, industrial, technological developments and production gained speed; It caused radical changes in American society especially after 1950 and 1960. The transformation of social and cultural dynamics has also affected the productions in the field of art in America sociologically. In a period when the mass media, culture industry and popular culture were present in social life and the effects of Modernism decreased, the subjects, materials and techniques in the productions of the artists also went towards a conceptual evolution in parallel with these developments. Robert Rauschenberg, one of the young artists of that period, developed a unique new technique and style understanding by using industrial and found objects in his works in the Combine Series. In this direction, the artist has also become an important representative of post-war American Art. The artist has made different applications that go beyond the possibilities of both dimensions with the understanding of traditional paint without any restrictions on objects and materials in his works in the Combine Series, which includes experimentation. The aim of the study is to present information about the use of the object in an artistic form on the basis of sociological arguments, to understand the art understanding of the period, to reveal the coexistence of different materials and techniques, and to examine the artistic attitude of the artist in the Combine Series produced between 1954-1964. Hence, the artist's political, social and cultural and so on. Before proceeding to examine the works he put forward inspired and influenced by his developments; primarily in this period, the social transformations affecting the artistic productions and art movements of R. Rauschenberg were briefly discussed. In this study, four works (Bed, Rebus, Canyon, Monogram) of the American artist Robert Rauschenberg, which are among the main works related to his productions in the Combine Series between 1954 and 1964, were examined and the research was limited within this scope. Through these works, the artist's transformation of non-art objects into art forms is discussed. For this research text, local and foreign printed and online sources were used and literature review was used in the method of the research.

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Güzel Sanatlar; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.642
Atıf : 7.625
2023 Impact/Etki : 0.372
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi