Sanat ve Matematik, birbirine mesafeli gibi duran bu iki farklı disiplin düşünme ve yapma (meydan getirme) eylemi açısından birbiriyle son derece benzer ve ilişkili bir yapıya sahiptir. Sanat yapıtlarında birim artı sistemler, hiyerarşi, kendine benzerlik, örüntüler gibi matematikle ilgili olgular tasarımın bir parçası olarak sıklıkla kullanılmaktadır; oysaki matematik ve sanatın kategorik olarak en çok örtüştüğü nokta evreni algılama ve çözümleme biçimidir. Matematik ve sanatın ilişkisini konvansiyonel çerçeveden ele aldığımızda antik dönemden beri sanatın vazgeçilmez öğeleri olan geometrik biçimler, perspektif ve kompozisyon gibi unsurların yanı sıra estetik temelli bir ilişkilendirme ön plana çıkar. Ancak modern matematiğin sunduğu yeni önermeler, matematiğin sanatla olan ilişkisinde yeni boyutların araştırılmasına olanak sağlamıştır. Bu bakış açısıyla, bu çalışmada sanatta öteden beri var olan Altın Oran, Fibonacci Sayısı, Helis, Mobius Şeridi gibi matematiksel olguların Çağdaş Seramik yapıtlarındaki izleri incelenmiş olup; bunun ötesinde modern geometrinin öklidyen olmayan Fraktal Geometri ve Topoloji gibi kavramlarının seramik malzeme ile ifade ediliş biçimleri verilen örnekler üzerinden araştırılmıştır.
Art and Mathematics have a very similar and related structure in terms of the action of thinking and doing these two different disciplines, which stand as distant to each other. Facts related to mathematics, such as unit plus systems, hierarchy, self-similarity, patterns, are often used as part of the design; the point in which mathematics and art are categorically most combined is the form of perception and analysis of the universe. When we deal with the relationship between mathematics and art from a conventional framework, geometric forms, perspective and composition, which have been the essential elements of art since ancient times, as well as a aesthetic-based association, are in the forefront. But the new suggestions presented by modern mathematics have enabled the research of new dimensions in the relationship of mathematics with art. From this point of view, this study has studied the traces of mathematical facts such as the Gold Rate, the Fibonacci Number, the Helis, the Mobius Belt, which have existed in the art since then, and has also been studied through the examples given the forms of expression with ceramic material of the concepts such as the non-exhaustive Fraktal Geometry and Topology of modern geometry.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|