İnsanoğlunun mağara duvarlarında başlattığı iletişim serüveni, günümüze kadar çeşitli evrimler geçirmiş, kullandığı teknik ve yöntemler süregelen teknolojilerle birlikte biçimsel değişikliklere uğramıştır. Bugün tüm mekânlarda, iletişimin omurgasını oluşturan tipografi, mekânların atmosferini tamamen değiştirerek bir iletişim aracından çok daha fazlasını teşkil etmeye başlamıştır. Bu sebeple tipografiye yalnızca salt bir iletişim aracı gözüyle bakamayacağımız gibi, onun biçimsel estetik özelliklerini ve sonucunda oluşturduğu duygusal etkileşimi de asla göz ardı edemeyiz. Öyle ki tipografi mekânda fiziksel bir unsur olmaktan öteye geçip, çoğu zaman izleyicisiyle kurduğu duygusal etkileşimle, mekânın kalbi, dili ve ruhu olmaktadır. İşte tipografi bütün bu süreçte alışılagelmiş kâğıt yüzeyinden çıkarak, bazen iki boyutlu bir biçimde duvarları, sütunları kullanır, bazen de üç boyutlu bir formla mekânın bizzat kendisi olur ve izleyicisiyle daha farklı bir duygusal bağ kurar. Bu çalışmayla, mekânlarda farklı malzeme ve tekniklerin birlikte kullanıldığı tipografiden örnekler seçilerek, bu örnekler üzerinden tipografinin mekânla iletişimi, etkileşimi çözümlenmeye çalışılmış ve mekân estetiğindeki önemine dikkat çekilerek oluşturduğu zihinsel ve duygusal etkileşim amaçlanmıştır.
The communication flower that mankind has launched on the cave walls has so far evolved, the techniques and methods it uses have undergone formal changes along with the continuing technologies. Today, in all spaces, typography, which forms the spine of communication, has begun to form much more than a means of communication by completely changing the atmosphere of spaces. Therefore, as we cannot see typography as a simple means of communication, we can never ignore its formal aesthetic characteristics and the emotional interaction it results in. So typography goes beyond being a physical element in space, and with the emotional interaction it often establishes with the spectator, the heart, language and spirit of the space. This is typography, taking it out of the usual paper surface throughout this process, sometimes using two-dimensional walls, columns, and sometimes with a three-dimensional shape the space becomes itself and establishes a different emotional connection with the spectator. With this study, the selection of examples from the typography where different materials and techniques are used together in the spaces, through these examples, the typography was attempted to analyze the communication with the space, the interaction and the mental and emotional interaction in which it was created by attracting attention to the importance of the space esthetics.
Alan : Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|