Bu çalışma, J. S. Bach’ın klavsen için yazdığı ancak günümüzde piyano repertuvarında önemli bir yeri olan altı Fransız Süitlerinden 4. süit üzerine bir inceleme sunmaktadır. Çalışmada, yabancı ve Türkçe kaynaklardan yararlanılmıştır. Eser, piyanistik açıdan değerlendirilmiş olup, yorumculara ve klavye öğrencilerine katkı sağlamayı amaçlanmıştır. Öncelikle, Fransız Süitlerinin genel yapısı, eğitimdeki önemi ve Fransız isminin nereden geldiği gibi konular üzerinde durulmuştur. Bu süiti oluşturan 7 bölüm tek tek yorumlanarak çalışma son bulmuştur. Hangi dönemde bestelenmiş olursa olsun bir eserin geçmişini bilmek, icracının yorumunun şekillenmesine büyük katkı sağlar. Bestecinin eserde nasıl bir müzikal yapı kullandığı, izlediği armonik yolu, idealinde nasıl bir icra bulundurduğu gibi soruları cevaplandırmak icracıya yararlı olacaktır. Süitler, birbirini izleyen dans bölümlerinden oluşur. Her dans bölümünün kendine has karakteri vardır. Bölümlerin yorumlanmasında müzikal, stilistik ve tekniksel sorunlar karşımıza çıkar. Bu sebeplerden yola çıkarak J. S. Bach’ın Fransız Süitleri ve BWV 815 Mi Bemol Majör Süitin İcra Analizi konulu araştırmanın icracılar için yararlı olacağı düşünülmüştür.
This study provides an overview of the fourth suite of the six French Suites, which was written by J. S. Bach for the clavsen but currently has an important place in the piano repertoire. In the study, they took advantage of foreign and Turkish resources. The work has been evaluated from a piano point of view and is intended to contribute to the commentators and keyboard students. First of all, the general structure of the French Sweets was focused on topics such as their importance in education and where the French name came from. The seventh edition of this series has been completed by a single-interpretation. No matter what time it was composed, knowing the past of a work contributes greatly to the formation of the executive's interpretation. It will be useful for the executive to answer questions such as how the composer uses a musical structure in the work, the harmonic way he follows, how he has an executive in the ideal. The switches are composed of dance parts that follow each other. Each dance section has its own character. In the interpretation of the sections we face musical, stylistic and technical problems. Based on these reasons, the research on J. S. Bach's French Sweets and BWV 815 Mi Bemol Major Sweets was thought to be useful for the executives.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|