İmam-ı Azam Ebû Hanife, İslâm düşüncesinin yetiştirdiği en önemli âlimlerden biridir. Güçlü bir zekâya, aklî çıkarım ve sezgiye, yaratıcı ve yenilikçi bir karaktere sahiptir. Kelâm ve fıkıh alanlarında otorite olan Ebû Hanife, Kur’an ve Sünnet odaklı düşünce sistemi ile içinde bulunduğu toplumun dertlerine çözüm üretmeye çalışmıştır. İlim meclisinde farklı bakış açılarına saygı duymuş ve kendi düşüncelerini tek doğru olarak dayatmamıştır. Bilgiyi amel etmeye yarayan bir araç olarak görmüş ve bilgisiz yapılan ibadetleri anlamsız bulmuştur. Bütün ihtişamıyla kendisine sunulan dünyaya iltifat etmemiştir. İlim ve dinden kazandığı itibarı dünyalık elde etmek için kullanmamış ve kullananları da uyarmıştır. Sosyal hayatın içinde biri olarak insanların karakterini iyi bildiği için kime nasıl muamele etmesi gerektiğinin bilincinde hareket etmiştir. Devleti yönetenlerin adaletten ayrılmadıkları sürece saygıyı hak ettiğini vurgulamıştır. Taassuptan uzak zihniyet yapısıyla hakikatin ortaya çıkması için gayret etmiş, doğru bildiğini söylemekten çekinmemiştir. İnsan onuruna büyük değer vermiş, yardım yaptığı öğrencilerini incitmemeye özen göstermiştir. Aşırılıklardan uzak ve yaşanabilir bir dindarlığı gaye edinmiştir. Dolayısıyla zühd, verâ, takvâ, sıdk, ihlas, güven, cömertlik, mazluma yardım etmek gibi güzel ahlâk ve erdemleri şahsında toplamıştır.
It is one of the greatest religions in the world, and one of the greatest religions in the world. It has a strong intelligence, intellectual excitement and intuition, a creative and innovative character. Abû Hanife, authority in the fields of Kelam and Fıkıh, tried to create a solution to the problems of the society in which he was with the Qur’an and Sunnah-oriented thinking system. He respected the different points of view in the Islamic Council and did not impose his own opinions in a single way. He saw the knowledge as an instrument to act and found the worship unknown meaningless. He did not praise the world that was presented to him with all his glory. He did not use his religion and his reputation to obtain the world, and he also warned those who used it. As one in social life, he has acted in the consciousness of who he should treat because he knows the character of people well. He emphasized that the governors deserve respect unless they leave justice. He tried to reveal the truth with his mental structure far from Taassup, not afraid to say that he knew the truth. He has given a great value to the honor of man, and has taken care of not hurting his students who him. He has a distant and surprising religion. He is the one who gives good, good, good, good, good, good, good, good, good, good, good, good, good, good, good, good and good.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|