Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 44
 İndirme 11
Numeracy Enhancement Tool (NET): Offline Mobile Game Application for Mathematics Classes
2020
Dergi:  
International Journal of Educational Studies in Mathematics
Yazar:  
Özet:

Numeracy skills are necessary for the students to cope with senior high school mathematics subject wherein lessons are advanced and need mastery of lower mathematics. These skills are highly required for Grade 11 students wherein their academic performance based on mean percentage score (MPS) in the Mathematics examination was below average. In this study, offline mobile game application (Numeracy Enhancement Tool) in the form of quiz was utilized to increase the numeracy skills of the students. In particular, the study aimed to determine the effectiveness of the said mobile app through experiment. This study used practical action research with a pilot testing through pre-test-post-test design for two sections from Grade 11 and roll-out in all Grade 11 students. A selection of the sections for pilot testing was based on the sections with lowest first grading MPS in mathematics and simple random sampling was used to determine the control and the experimental groups. Using paired sample t-test, it was found out that the mobile app helped the students to increase their numeracy skills based on the pre-test and post-test scores. It was revealed that there is a significant difference between the pre-test and post-test results and between the control and the experimental groups. Moreover, semi-structured interviews were conducted on the experiences and suggestions of the students to improve the mobile app. The study pursued its implementation for the whole grade level in senior high school. All Grade 11 students were encouraged to use the mobile app for three months during the third grading period. Their academic performance in the periodical test was considered. It was found out that there was an increase in the mean percentage score which indicates that the use of mobile app has a positive effect on the numeracy skills of the students. It means using mobile phone in learning mathematics concepts may increase not only the passion of the students in mathematics, but also the student’s computational and conceptual skills. However, it is suggested to conduct similar studies in other schools to verify the findings of this study.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








International Journal of Educational Studies in Mathematics

Alan :   Fen Bilimleri ve Matematik

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 130
Atıf : 286
2023 Impact/Etki : 0.212
International Journal of Educational Studies in Mathematics