Varlık olarak insanın var olmasının anlamı ve değeri, ontolojik perspektiflere bağlı olarak değişmektedir. Her ontolojik sorgulama insan boyutunda bir konumlandırmaya tekabül etmekte ve kendi bilgi, siyaset, ahlak ve toplum felsefesini yaratmaktadır. Gerçekliği idealara dayandıran idealizmin vurgusu özneye iken gerçekliği olgusal alana dayandıran realizmin vurgusu nesneyedir. Ancak her ikisinde de gerçeklik ontolojik bir kökene sahiptir. Fakat hipergerçeklik evresinde, böyle bir kökten söz etmek mümkün değildir. Usla ya da maddeyle ilişkisi kalmayan varlığın görünümleri ile varolma tarzları değişmiş, insan ve insana dair sorgulamaların yeniden değerlendirmesi gerekmiştir. Çalışmada G. Berkeley’in subjektif idealizminden hareketle modern çağdan dijital çağa değişen varolma biçimleri ve bu tarihsel akışta insan varlığının nasıl tanımlandığı Tanrı usunda, devlet usunda ve dijital usta varolmanın, varlık olarak insanı nasıl konumlandırdığı irdelenmiştir. Bu çalışmada, insan varlığına “bilen-özne” olarak yapılan vurgunun, “bilinen-nesne” olarak dönüştüğü, özne ve nesne ayrımının ontolojik köklerini kaybettiği ve bu bağlamda insanın yetkinliğinin ihlal edildiği sonucuna varılmıştır.
The meaning and value of the existence of man as a being varies depending on ontological perspectives. Each ontological query corresponds to a positioning of a human dimension and creates its own knowledge, politics, ethics and social philosophy. The emphasis of the idealism that is based on the reality is the emphasis of the realism that is based on the reality on the real sphere while the emphasis of the realism is the object. But in both, reality has an ontological root. But in the phase of hyper-reality, it is impossible to talk about such a root. The appearances of an existence that is not related to the process or substance and the styles of existence have changed, and the questions about man and man have to be re-evaluated. in the work g. From Berkeley’s subjective idealism, the forms of existence that change from modern age to digital age and how the human existence is defined in this historical flow, in God’s practice, in the state practice, and in how the digital master existence positioned man as a being. This study concludes that the emphasis on human existence as "know-of-the-country" turns into "know-of-the-country", that the ontological roots of essence and object distinction are lost, and that in this context the capacity of man is violated.
Field : Filoloji; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Ulusal
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|