User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 ASOS INDEKS
  Citation Number 1
 Views 2
BELLEK TAŞIYICILARI: YURT GEZİLERİ RESİMLERİ/ANTALYA
2018
Journal:  
Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi
Author:  
Abstract:

Bellek taşıyıcıları, geçmişi günümüze taşırken, geçmişten günümüze nelerin kaldığını da göstermeye yarar. Tıpkı kitaplar ve yazılı belgeler gibi sanat ürünleri de birer bellek taşıyıcısıdır ve geçmişi kalıcı olarak zihinlere taşıma, aktarma fonksiyonuna sahiptirler. Geçmişe ait olan her hangi bir olay, durum, kişi ya da yer bir tür bellek taşıyıcısı olan sanat ürünü ile görselleştirilip yaygınlaştırılabilir ve bu yolla türetilen bilgi, kamu malı haline gelebilir. Cumhuriyet Halk Partisi’nin sanatı ve sanatçıyı desteklemek amacıyla belirlediği sanat politikasına koşut olarak 1938–1943 yılları arasında planladığı “Yurt Gezileri” de bu perspektiften bakıldığında, kayda değer birer referans oluşturur. Devlet tarafından altı yıl boyunca yurdun hemen her köşesine gönderilen birçok ressam da betimledikleri resimler ile birlikte birer bellek taşıyıcısına dönüşürler ve gerçekleştirdikleri resimleri her gezi sonunda toplu halde sergileyerek bilginin taşınmasında, yaygınlaşmasında ve kamuya mal olmasında katkı sağlarlar. Türk resim sanatı tarihinde önemli bir yeri olan Cemal Sait Tollu da söz konusu ressamlar kafilesine dahil olmuş; ilk yurt gezisinin gerçekleştiği 1938 yılında Antalya’ya gönderilmiştir. Sanatçı buradan on dokuz eserle geri dönmüştür. Cemal Tollu daha çok peyzajlardan oluşan resimlerinde izleyiciye gördüklerini aktarmıştır, belki bugün yerinde olmayanlarla birlikte birkaç karede o yılların Antalya’sını kayda almıştır; ama aynı zamanda anılarını da saklamıştır bu resimlerde. Bir bellek taşıyıcısı olarak hafızasında yer edenleri taşımıştır tuvaline, geleceğe. Yazı nasıl kuvvetli bir bellek taşıyıcısı ise sanatın ve sanatçının da aynı sağlam fonksiyonu nasıl başarıyla yüklendiğini kanıtlamıştır biz izleyenlere.

Keywords:

Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles






Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi

Journal Type :   Uluslararası

Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi