Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 17
 İndirme 7
VİDEO OYUN ÇALIŞMALARININ GELECEĞİ: OYUNCU MERKEZLİ VE KULLANICI DENEYİMİ ODAKLI YAKLAŞIMLAR
2018
Dergi:  
Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi
Yazar:  
Özet:

Son otuz yılda yükselişe geçen video oyun çalışmalarına bakıldığında, alanda akademik olarak geniş bir çeşitlilik göze çarpmaktadır. Ne var ki, bu geniş ilginin yanında oyuncu merkezli ve kullanıcı deneyimi odaklı çözümlemelerin yetersizliği dikkat çekmektedir. Öte yandan son yıllarda bu tablonun değişmeye başladığını ifade etmek olanaklıdır. Video oyun çalışmaları içerisinde kullanıcıyı merkeze alan çalışmaların sayısı giderek artmaktadır. Farklı disiplinlerden beslenen kullanıcı deneyimi araştırmaları, video oyun çalışmalarında yükselen bir eğriyi temsil eder hale gelmiştir. Kuşkusuz bunda video oyun endüstrisinin öncülüğü önemli rol oynamaktadır. Kullanıcı deneyimlerine yönelik akademik ve sektörel ilginin artışı sonucu kullanıcı deneyimlerine ilişkin çok sayıda model, kavram ve çerçevenin geliştirilmesine neden olmuştur. Çalışmanın konusunu söz konusu model, konsept ve çerçevelerin betimlenmesi oluşturmaktadır. Literatür taraması ile video oyunlarda kullanıcı deneyimleri çalışmalarının betimlendiği çalışmada, oyuncu-merkezli ve kullanıcı deneyimine odaklanan yaklaşımlar özetlenmiş ve video oyun çalışmalarının geleceği adına sunduğu olanaklar değerlendirilmiştir.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 561
Atıf : 1.745
2023 Impact/Etki : 0.05
Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi