Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 7
 İndirme 2
A Living Archive: Women’s Absences and the Painterly (Re)inscriptions of the Gendered Nation
2019
Dergi:  
Indi@logs
Yazar:  
Özet:

Abstract In recent years, within the concept of the archive there has been an ever-increasing notion that points to a repository for classification, cultural production, a locus for keeping the records of history, a paying tribute to memory, whilst, simultaneously, registering as much as what is kept as what is lost. My paper is a work-in-progress, and, as such, an exploration of what I call a “living archive,” an archive in the making, where, by recourse to a culturally rich repository of images of Indian women as represented by Indian women artists along the twentieth century, I will address women’s invisibility from official history. Generationally arranged, my choice of painters includes Sunayani Devi (1875-1962), Amrita Sher-Gil (1913-1941) and Nalini Malani (1946-).  Women artists in all these cases were privileged and educated, and developed a career in the Fine Arts. They all show a great interest and concern in the role of women within society, and they have portrayed and captured women and women’s relations and work with attention. In most cases, they exhibit a feminist or proto-feminist awareness.  From the visual format of the canvas both in historical perspective and at present, I will attempt to discuss how their work and their valuable repository of images is certainly evidence of significant historical and cultural change.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Indi@logs

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 119
Atıf : 4
Indi@logs