Bu çalışma gündelik hayatta karşılaşılan herhangi bir durumla Kur’ân arasında bağ kurmada başvurulan, âyetlerle delil getirme yöntemini irdelemektedir. Söz konusu eylem Kur’ân âyetleriyle istişhâd olarak isimlendirilebilir. İlk olarak Hz. Peygamber’in başvurduğu bu yöntem, sahâbe ve sonraki nesil Müslümanlar tarafından da çokça kullanılmıştır. Söz konusu yöntem âyeti anlama aracı olarak nüzûl ortamı bilgisi, dilin imkânları ve siyâk-sibâk gibi belirleyici unsurlarla yapıldığında murâd-ı ilâhîye muvafık sonuçlar ortaya çıkabilmektedir. Ancak bahsi geçen unsurlar devre dışı bırakıldığında âyetle istişhâd yönteminin bireysel tatmini sağlamanın aracı olarak kullanılabildiği görülmektedir. Söz konusu bireysel yaklaşımlar kimi zaman iyi niyetli kimi zaman ise nefsani duygularla olmaktadır. Niyet ne olursa olsun sonuçta her iki yaklaşım da murâd-ı ilahînin tahrifine yol açtığı için dînen, ilmen ve aklen uygun değildir. Bu yöntemi içselleştiren bireyin Kur’ân’ı doğru anlamaya dönük tüm imkânları ilmî ve aklî açıdan kullanması zorunludur. Aksi halde âyetleri bağlamına uygun olarak hayatla buluşturması mümkün değildir.
This is the way in which the Qur’an is revealed, and the Qur’an is revealed, and the Qur’an is revealed, and the Qur’an is revealed. The name of the Qur’an can be referred to as the Qur’an. First of all, Hz. This method, which the Prophet applied, was used by the Sahabe and the next generation of Muslims. As a means of understanding the Qur’an, the knowledge of the environment, the possibilities of the language, and the determining elements of the black-sibak, the murad-in-the-righteous results can be revealed. But when the mentioned elements are disabled, it is seen that the method of consultation with the sight can be used as a means of providing individual satisfaction. These individual approaches are sometimes good intentions and sometimes with psychological emotions. But the two things are unlikely, and the two things are unlikely, and the two things are unlikely, and the two things are unlikely, and the two things are unlikely. It is necessary that the person who incorporates this method uses all the possibilities of understanding the Qur’an in a scientific and intellectual manner. Otherwise, it is not possible to meet the signs according to the context of life.
Field : İlahiyat
Journal Type : Ulusal
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|